Neem contact met ons op »


Energiebesparende maatregelen? Zij hebben het al!

Gemeente ’s-Hertogenbosch

Energiebesparende maatregelen? Zij hebben het al!

“Ik wil mijn woning verduurzamen, maar waar moet ik beginnen? Zonnepanelen, dakisolatie of een spouwmuur? En hoe zit het met subsidie? Ik moet me daar echt even in verdiepen, maar dat komt vast nog wel een keer.” Herkenbaar? Voor veel mensen wel. De gemeente ’s-Hertogenbosch kwam daarom bij ons met een uitdagende vraag: hoe zorg je ervoor dat bewoners en ondernemers positief gestimuleerd worden om daadwerkelijk aan de slag te gaan met energiebesparing of duurzaam opwekken van energie? 

GEMEENTEDENBOSCH-Abri_1.jpg

Wat we mochten doen:

  • Communicatieadvies en –strategie
  • Media advies 
  • Concept
  • Copy
  • Ontwerp
  • Fotografie
  • Video
  • Design landingspagina
  • Advertenties
  • Out of Home communicatie (abri’s)
  • Social content

Sociale beïnvloeding als duurzame strategie

Mensen zijn kuddedieren en spiegelen zich aan anderen. Als iets voor anderen werkt, denkt ons brein al snel dat het voor ons ook wel zal werken. Sociale beïnvloeding, werd onze strategie. Hiermee stimuleren we de doelgroep om gedrag te veranderen, door gebruik te maken van de invloed die de sociale omgeving op hen heeft. Want uiteindelijk wil iedereen bijdragen aan een duurzamere wereld én daarbij besparen op zijn maandelijkse energierekening.

Niet willen achterblijven

Een goede campagne is gebaseerd op onderzoek. Op zoek dus, naar meer informatie over de twee doelgroepen: bewoners en ondernemers in de gemeente ’s-Hertogenbosch. Twee verschillende werelden, maar allebei aan te spreken met de conceptregel: ‘heeft het al’. 

En dan is het moment daar dat je (zakelijke) buurman zonnepanelen op z’n dak heeft liggen. Als hij het kan, dan kun jij het ook toch? We laten goede voorbeelden zien – de ambassadeurs – en koppelen deze op een aanjagende manier aan de noodzaak voor de toekomst. De tijd dringt. Daniëlle heeft het al! Dus wanneer zet jij de stap? 

Duidelijke rode draad

Met een geïntegreerde energietransitie-campagne waarin bewoners en ondernemers centraal staan, wil de gemeente laten zien wat mogelijk is én welke hulp je kunt krijgen. Samen de schouders onder verduurzamen, voor een klimaatneutrale gemeente in 2050! 

En daar was de crossmediale campagne met offline en online middelen. Abri’s waren niet te missen in de straten van ’s-Hertogenbosch. Een eigen landingspagina met verhalen en video’s met de ambassadeurs in de hoofdrol, laat zien hoe je een adviesgesprek of subsidie aanvraagt. De inzet van social media zorgde voor conversie richting die landingspagina. En dat allemaal in één herkenbare campagnestijl, voor een duidelijke rode draad.

Hoe zit het eigenlijk met jouw buurman: heeft hij het al?

GEMEENTEDENBOSCH-website.png

Minimaal verbruik bij maximale uitstraling.
Appèl Catering

Ontspannen besparen met een warmtepomp
Ed

GEMEENTEDENBOSCH-website_2.jpg

Klimaatneutrale gemeente in 2050

De campagne draait nu nog op volle toeren en heeft een lange looptijd. Een beslissing over energiebesparing of duurzaam opwekken van energie maak je niet in één dag. Daar gaat wat tijd overheen. Dat mag ook, maar we moeten niet te lang wachten. Voor je het weet zitten we in 2050…

“Communicatie Team heeft conceptueel een goede kwinkslag gevonden om een niet zo sexy onderwerp goed onder de aandacht te brengen bij de doelgroepen. De insteek die we samen kozen sprak aan en zorgt ervoor dat goed voorbeeld doet volgen.” 

Ingrid Tromp, Communicatie Adviseur a.i. Gemeente ‘s-Hertogenbosch
Ilse Woestenburg

Meer weten over deze case? Ilse Woestenburg vertelt je er graag meer over.


Bel Ilse op 073 - 613 80 00
of stuur haar een mailtje.


Meer Corporate branding

Vernieuw(en)d design voor BrabantKennis

BrabantKennis
Corporate branding

Vernieuw(en)d design voor BrabantKennis

BrabantKennis is de denktank van de provincie Noord-Brabant en verkent thema’s die ons helpen de uitdagingen en kansen voor Brabant, beter te begrijpen. Het doel? Beleidsmakers inspireren bij het vormgeven van de toekomst. En daar werken wij graag aan mee.

CT helpt Odura haar verhaal te vertellen

Odura
Corporate branding

CT helpt Odura haar verhaal te vertellen

De uitdagende en prachtige missie van Odura is het versnellen van de energietransitie. Het bedrijf met veelal bèta-knappe-koppen stelde zichzelf de vraag: hoe kunnen we de wereld, op een eenduidige manier, vertellen wat wij doen? Samen gingen we aan de slag met het aanscherpen van de positionering.

Een gloednieuwe merkpositionering die je vrolijk maakt

Vrolijk Online
Corporate branding

Een gloednieuwe merkpositionering die je vrolijk maakt

Doen waar we vrolijk van worden! Dat is vanaf 2015 het enthousiasmerende motto van Vrolijk Online.