Jip-Stage-Blog-Reist
Jip

Ik ging op reis en nam mee…

Het ontdekken van nieuwe culturen, het ontmoeten van nieuwe mensen en het leren van nieuwe dingen. Dat is wat reizen voor mij zo interessant maakt. Het liefst wil ik de komende jaren nog veel reizen gaan maken. En dan bedoel ik niet alleen reizen naar verre oorden en mooie landen, maar reizen die mij laten […]

Henk Jansen

Opvallend? Wij hebben liever merkwaardig.

Opvallen met een campagne is niet moeilijk. Een goed idee, dát is pas lastig. Een goed idee is namelijk relevant. Kloppend. Het past bij de visie, missie, doelgroep en wensen van een organisatie. Is waardig aan het merk en tegelijk merkwaardig. Anders dan anders is ook maar hetzelfde Een goed idee heeft altijd een goed […]

open-blik-communicatie-team
Henk Jansen

Blog van Henk: Een open blik

Er is één vraag die potentiële opdrachtgevers mij geregeld stellen: “Hebben jullie ervaring hiermee?”. En dan bedoelen ze niet zomaar ervaring, maar ervaring specifiek in hun branche. Hebben we al eerder een campagne ontwikkeld voor een kledingmerk, een huisstijl ontworpen voor een verzekeraar of een website gerealiseerd voor een sportorganisatie? Mijn antwoord is dan vaak […]

Kleurgebruik_header_Kleur communiceert
Marleen van den Beld

Blog van Marleen: Kleur communiceert!

Wat is jouw lievelingskleur? Is dat ook een kleur die je veel draagt? Kleur is het eerste wat je waarneemt, zonder nog maar een letter gelezen te hebben. Kleuren geven namelijk een signaal af en mensen worden er onbewust door beïnvloed. In vormgeving is kleur dan ook erg belangrijk. Wat zegt de kleur? Stabiel blauw […]

framing-roze-olifant
Henk Jansen

Blog van Henk: Denk NIET aan…

Je herkent het vast wel. Iemand vertelt je om ergens ab-so-luut NIET aan te denken, en wat doe je dan? Juist… Er ligt al een tijdje een boek op mijn bureau dat ingaat op deze en andere bewezen effectieve overtuigingstechnieken. Een boek met leuke en interessante psychologische trucjes, ook wel framing genoemd. ‘Denk NIET aan […]