Dat externe communicatie bijdraagt aan het vergroten van het netwerk en bereik van organisaties hoef ik je waarschijnlijk niet te vertellen. Maar wist je dat interne communicatie hierin ook een belangrijke rol speelt? Wanneer je interne communicatie en externe communicatie niet langer in aparte hokjes stopt, zal je versteld staan van de resultaten. Waarom nog […]
Er zijn al heel wat blogs geschreven over waarom animatie inzetten een goed idee is. Redenen zoals het versimpelen van je boodschap, een herkenbare merkuitstraling, het in beweging brengen van je doelgroep (CTA) en de veelzijdigheid van het middel zie je vaak voorbijkomen. En daar is niets aan gelogen. Maar door mijn wetenschappelijke achtergrond, laat […]
‘Bij T-Mobile begrijpen we dat je bijzondere momenten niet wilt missen.’ ‘Elke vakantiedag telt. DFDS begrijpt dat als geen ander.’ Of neem de boodschap van UPS: ‘Wij begrijpen MKB’ers.’
Dat gedrag – en dus onze kennis van gedragswetenschap – steeds belangrijker wordt bewees Richard H. Thaler in 2017 door het winnen van de nobelprijs voor de economie. Thaler kreeg de prijs omdat hij bewees dat menselijk gedrag, bij het maken van keuzes, vaak niet rationeel is. Het was ook Thaler die het begrip nudging […]
Kun jij de diversiteit aan marketingtermen nog bijhouden? Het zijn er inmiddels te veel om op te noemen als je het mij vraagt. In dit blog licht ik er één uit: inbound marketing. Dit onderwerp heeft al mijn interesse sinds de start van mijn studie HBO Bedrijfskunde. Waarom? Omdat het mij triggert hoe je als […]
‘Ik ben helemaal niet creatief’, hoor ik mensen om me heen vaak zeggen. Jammer! Ik denk namelijk dat iedereen, op zijn eigen manier, creatief is. Creativiteit is een eigenschap die veel mensen graag willen hebben, maar waarvan ze het idee hebben dat dit niet voor hen is weggelegd. Hun grootste beperking daarin is hun eigen […]
Creatie en gedragspsychologie. Een combinatie die mij enorm boeit, sinds ik na mijn afstuderen aan de kunstacademie als creatief bij een loterij aan de slag ging. Daar leerde ik de kunst van het verleiden van de oude direct marketing-rotten in het vak. Aanvankelijk haalde ik mijn neus ervoor op, maar al snel fascineerde het me. […]
‘Wat vind jij, ga ik de goede kant op met dit plan? Hoe ging mijn presentatie vandaag? Ik vind het vervelend dat jij je niet aan je afspraken houdt, nu komt mijn deadline in het gedrang.’ Feedback geven en krijgen is belangrijk. Zonder feedback kom je niet vooruit, en wordt wat je maakt of doet […]
Een fotograaf inhuren of kiezen voor een stockfoto voor je communicatieconcept of -campagne? Een keuze die vaak snel op basis van kosten en tijd gemaakt wordt. Maar er speelt veel meer dan dat. Beeld is een te belangrijk onderdeel van je huisstijl of positionering om er ‘even bij te doen’. Daarom zet ik graag de […]
Het ontdekken van nieuwe culturen, het ontmoeten van nieuwe mensen en het leren van nieuwe dingen. Dat is wat reizen voor mij zo interessant maakt. Het liefst wil ik de komende jaren nog veel reizen gaan maken. En dan bedoel ik niet alleen reizen naar verre oorden en mooie landen, maar reizen die mij laten […]
Blog van Ilse: Medewerkers als ambassadeur van jouw merk
0 Reacties/in Blog //door Ilse van den AnkerDat externe communicatie bijdraagt aan het vergroten van het netwerk en bereik van organisaties hoef ik je waarschijnlijk niet te vertellen. Maar wist je dat interne communicatie hierin ook een belangrijke rol speelt? Wanneer je interne communicatie en externe communicatie niet langer in aparte hokjes stopt, zal je versteld staan van de resultaten. Waarom nog […]
Blog van Sophie: Waarom kiezen voor een animatie?
0 Reacties/in Blog //door Sophie van der MeulenEr zijn al heel wat blogs geschreven over waarom animatie inzetten een goed idee is. Redenen zoals het versimpelen van je boodschap, een herkenbare merkuitstraling, het in beweging brengen van je doelgroep (CTA) en de veelzijdigheid van het middel zie je vaak voorbijkomen. En daar is niets aan gelogen. Maar door mijn wetenschappelijke achtergrond, laat […]
Blog van Debbie: We begrijpen je
0 Reacties/in Blog //door Debbie van Leeuwen‘Bij T-Mobile begrijpen we dat je bijzondere momenten niet wilt missen.’ ‘Elke vakantiedag telt. DFDS begrijpt dat als geen ander.’ Of neem de boodschap van UPS: ‘Wij begrijpen MKB’ers.’
Blog van Ilse: Geïnspireerd door gedragsbeïnvloeding
0 Reacties/in Blog //door Ilse BankenDat gedrag – en dus onze kennis van gedragswetenschap – steeds belangrijker wordt bewees Richard H. Thaler in 2017 door het winnen van de nobelprijs voor de economie. Thaler kreeg de prijs omdat hij bewees dat menselijk gedrag, bij het maken van keuzes, vaak niet rationeel is. Het was ook Thaler die het begrip nudging […]
Blog van Bente: Stap in de leefwereld van je doelgroep
1 Reactie/in Blog //door Bente VerhoevenKun jij de diversiteit aan marketingtermen nog bijhouden? Het zijn er inmiddels te veel om op te noemen als je het mij vraagt. In dit blog licht ik er één uit: inbound marketing. Dit onderwerp heeft al mijn interesse sinds de start van mijn studie HBO Bedrijfskunde. Waarom? Omdat het mij triggert hoe je als […]
Blog van Nady: Ben jij eigenlijk creatief?
0 Reacties/in Blog //door Nady Egelmeers‘Ik ben helemaal niet creatief’, hoor ik mensen om me heen vaak zeggen. Jammer! Ik denk namelijk dat iedereen, op zijn eigen manier, creatief is. Creativiteit is een eigenschap die veel mensen graag willen hebben, maar waarvan ze het idee hebben dat dit niet voor hen is weggelegd. Hun grootste beperking daarin is hun eigen […]
Blog van Niels: De verborgen psychologie in de menukaart
0 Reacties/in Blog //door Niels HouwerCreatie en gedragspsychologie. Een combinatie die mij enorm boeit, sinds ik na mijn afstuderen aan de kunstacademie als creatief bij een loterij aan de slag ging. Daar leerde ik de kunst van het verleiden van de oude direct marketing-rotten in het vak. Aanvankelijk haalde ik mijn neus ervoor op, maar al snel fascineerde het me. […]
Blog van Merit: Feedback, een kwestie van geven en nemen
0 Reacties/in Blog //door Merit Michielsen‘Wat vind jij, ga ik de goede kant op met dit plan? Hoe ging mijn presentatie vandaag? Ik vind het vervelend dat jij je niet aan je afspraken houdt, nu komt mijn deadline in het gedrang.’ Feedback geven en krijgen is belangrijk. Zonder feedback kom je niet vooruit, en wordt wat je maakt of doet […]
Blog van Marleen: Beeld is te belangrijk om er ‘even bij te doen’
3 Reacties/in Blog //door Marleen van den BeldEen fotograaf inhuren of kiezen voor een stockfoto voor je communicatieconcept of -campagne? Een keuze die vaak snel op basis van kosten en tijd gemaakt wordt. Maar er speelt veel meer dan dat. Beeld is een te belangrijk onderdeel van je huisstijl of positionering om er ‘even bij te doen’. Daarom zet ik graag de […]
Ik ging op reis en nam mee…
0 Reacties/in Blog //door JipHet ontdekken van nieuwe culturen, het ontmoeten van nieuwe mensen en het leren van nieuwe dingen. Dat is wat reizen voor mij zo interessant maakt. Het liefst wil ik de komende jaren nog veel reizen gaan maken. En dan bedoel ik niet alleen reizen naar verre oorden en mooie landen, maar reizen die mij laten […]