Je herkent het vast wel. Iemand vertelt je om ergens ab-so-luut NIET aan te denken, en wat doe je dan? Juist… Er ligt al een tijdje een boek op mijn bureau dat ingaat op deze en andere bewezen effectieve overtuigingstechnieken. Een boek met leuke en interessante psychologische trucjes, ook wel framing genoemd. ‘Denk NIET aan […]
Geïnspireerd door Heel Holland Bakt en mijn voorliefde voor roomboter en chocola stond ik me laatst weer eens enorm uit te sloven in de keuken. De gelegenheid? Mijn verjaardag. Op het menu? Brownies met fudge en abrikozenkruimelcake. Oh ja, én niet te vergeten: mini-quiches en bladerdeegrolletjes met bacon en roomkaas voor bij de borrel. Want […]
Die vraag horen wij regelmatig voorbij komen. Niet gek, want de termen worden namelijk nogal eens door elkaar gebruikt. En ook dát verbaast me niets, want het is ook niet zo zwart-wit. Toch zijn er wel degelijk verschillen. Hier vertel ik je hoe ik het zie: Pay-off: terug naar je kernwaarden Een pay-off ligt dicht […]
Communiceren via video wordt steeds populairder. Deels omdat video’s zo lekker consumeerbaar zijn, én ze zijn natuurlijk makkelijk te delen. En op social media is ‘deelbaar’ toch wel the magic word…
Informatie, bestaande uit puur tekst en data. Zelfs voor mensen die de deur niet uitgaan zonder leesvoer is het vaak weinig uitnodigend om daar aan te beginnen. En voor mensen die überhaupt niet van lezen houden is er al helemaal niet doorheen te komen.
Bijna elke zaterdag staan er voor de ingang van mijn lokale Appie een paar studenten, van hooguit een paar jaar jonger dan ik, in een vormeloos wit windjack. Of ik misschien een proefabonnement wil op de krant? Liever pushbericht dan papier Iedere week verwonder ik me daar weer over. Waarom zou iemand nog op papier […]
Stel: je bent eigenaar van een bedrijf met een bijzonder product: glow in the dark-verf. Daar hoort natuurlijk een passende online aanwezigheid bij. Sterker nog, je beseft dat dit nu en in de toekomst misschien wel één van de belangrijkste zaken is voor je onderneming om te blijven voortbestaan en te kunnen groeien. Je schakelt […]
Social media. Ik vertel niets nieuws als ik zeg dat de ontwikkelingen snel gaan. Maar zo aan het begin van het nieuwe jaar, met alle ‘Dit is hip, hot & happening in 2016-lijstjes’, wordt dat nog eens extra benadrukt. Adverteren moet voortaan op Instagram, klantenservice gaat via WhatsApp en verhalen vertel je door te vloggen […]
December, de maand van de lijstjes. Reden genoeg om eens na te denken over mijn meest hilarische en handigste apps van afgelopen jaar. Apps, dat is voor mij net zoiets als schoenen. Je hebt er wel 50, maar je gebruikt eigenlijk maar een handjevol. Toch kwamen er in 2015 weer een aantal nieuwe apps op […]
Tenminste het woord, wat mij betreft. Niet het fenomeen. Want eerlijk is eerlijk, een uitleg-animatie is een erg sterk instrument. Ik heb alleen zo’n moeite met het correct uitspreken ervan: ex-pla-ni-ma-tion. En ook qua benaming klopt het voor mijn gevoel niet helemaal. Het klinkt alsof het zou gaan om een visuele bijsluiter, en dat doet […]
Blog van Henk: Denk NIET aan…
1 Reactie/in Blog //door Henk JansenJe herkent het vast wel. Iemand vertelt je om ergens ab-so-luut NIET aan te denken, en wat doe je dan? Juist… Er ligt al een tijdje een boek op mijn bureau dat ingaat op deze en andere bewezen effectieve overtuigingstechnieken. Een boek met leuke en interessante psychologische trucjes, ook wel framing genoemd. ‘Denk NIET aan […]
Blog van Ilse: Mijn succesrecept voor projectmanagement
0 Reacties/in Blog //door Ilse BankenGeïnspireerd door Heel Holland Bakt en mijn voorliefde voor roomboter en chocola stond ik me laatst weer eens enorm uit te sloven in de keuken. De gelegenheid? Mijn verjaardag. Op het menu? Brownies met fudge en abrikozenkruimelcake. Oh ja, én niet te vergeten: mini-quiches en bladerdeegrolletjes met bacon en roomkaas voor bij de borrel. Want […]
Blog van Debbie: Pay-off, tagline of slogan?! Wat is het verschil?
1 Reactie/in Blog //door Debbie van LeeuwenDie vraag horen wij regelmatig voorbij komen. Niet gek, want de termen worden namelijk nogal eens door elkaar gebruikt. En ook dát verbaast me niets, want het is ook niet zo zwart-wit. Toch zijn er wel degelijk verschillen. Hier vertel ik je hoe ik het zie: Pay-off: terug naar je kernwaarden Een pay-off ligt dicht […]
Blog van Jeroen: 3 Redenen om je video direct te uploaden via Facebook
3 Reacties/in Blog //door Jeroen van den BergCommuniceren via video wordt steeds populairder. Deels omdat video’s zo lekker consumeerbaar zijn, én ze zijn natuurlijk makkelijk te delen. En op social media is ‘deelbaar’ toch wel the magic word…
Blog van José: Informeren door te illustreren
0 Reacties/in Blog //door José StrelitskiInformatie, bestaande uit puur tekst en data. Zelfs voor mensen die de deur niet uitgaan zonder leesvoer is het vaak weinig uitnodigend om daar aan te beginnen. En voor mensen die überhaupt niet van lezen houden is er al helemaal niet doorheen te komen.
Blog van Ilse: Van zappen naar scrollen
0 Reacties/in Blog //door Ilse BankenBijna elke zaterdag staan er voor de ingang van mijn lokale Appie een paar studenten, van hooguit een paar jaar jonger dan ik, in een vormeloos wit windjack. Of ik misschien een proefabonnement wil op de krant? Liever pushbericht dan papier Iedere week verwonder ik me daar weer over. Waarom zou iemand nog op papier […]
Blog van Bas: Zelf content beheren via een CMS: een last of zegen?
0 Reacties/in Blog //door Bas van de SandeStel: je bent eigenaar van een bedrijf met een bijzonder product: glow in the dark-verf. Daar hoort natuurlijk een passende online aanwezigheid bij. Sterker nog, je beseft dat dit nu en in de toekomst misschien wel één van de belangrijkste zaken is voor je onderneming om te blijven voortbestaan en te kunnen groeien. Je schakelt […]
Blog van Ilse: Snapchat is booming, ben jij al hooked?
0 Reacties/in Blog //door Ilse BankenSocial media. Ik vertel niets nieuws als ik zeg dat de ontwikkelingen snel gaan. Maar zo aan het begin van het nieuwe jaar, met alle ‘Dit is hip, hot & happening in 2016-lijstjes’, wordt dat nog eens extra benadrukt. Adverteren moet voortaan op Instagram, klantenservice gaat via WhatsApp en verhalen vertel je door te vloggen […]
Blog van Joke: Mijn favoriete apps van 2015
1 Reactie/in Blog //door Joke van GompelDecember, de maand van de lijstjes. Reden genoeg om eens na te denken over mijn meest hilarische en handigste apps van afgelopen jaar. Apps, dat is voor mij net zoiets als schoenen. Je hebt er wel 50, maar je gebruikt eigenlijk maar een handjevol. Toch kwamen er in 2015 weer een aantal nieuwe apps op […]
Blog van Niels: Het einde van de explanimation!
1 Reactie/in Blog //door Niels KienéTenminste het woord, wat mij betreft. Niet het fenomeen. Want eerlijk is eerlijk, een uitleg-animatie is een erg sterk instrument. Ik heb alleen zo’n moeite met het correct uitspreken ervan: ex-pla-ni-ma-tion. En ook qua benaming klopt het voor mijn gevoel niet helemaal. Het klinkt alsof het zou gaan om een visuele bijsluiter, en dat doet […]