Ontdek hoe jij het verschil kunt maken! Of je nu net begint of je bestaande aanpak wilt verfijnen, wij bieden je inzichten en tips die je nodig hebt om de beste talenten aan te trekken en te behouden.
Teksten schrijven, iedereen kan het. Voor de een is het hard werken, bij de ander stromen de woorden vloeiend uit de pen (of vaak toetsenbord). Het blijft een kunst om de lezer te prikkelen. Door je tekst wat extra kleur te geven, spreek je een breder publiek aan!
Een aantal jaar geleden volgde ik een training NLP (neuro linguïstisch programmeren). Hierin speelt taal en non-verbale communicatie een belangrijke rol. Je leert bijvoorbeeld hoe je (onbewuste) breinprocessen werken en hoe je die kunt beïnvloeden door middel van de woorden die je kiest. De manier waarop je communiceert heeft enorme impact op jezelf en op anderen. Erg interessant als je het mij vraagt! Fascinerend om te ervaren wat taal doet, of beter, wat woorden met je doen. Ik deel graag wat inzichten die mij veel hebben geïnspireerd bij het schrijven van teksten en voeren van (zakelijke) gesprekken.
We spreken er dagelijks tientallen uit. Zonder erbij na te denken. Merknamen. Ze zijn er bij ons allemaal ingesleten maar ooit is er over nagedacht. Welke naam past goed bij ons merk? Hoe klinken we uniek in de markt? Of welke naam is nog beschikbaar? Tijd om eens een kijkje te nemen achter een aantal, voornamelijk Nederlandse, merknamen.
Mensen om mij heen, dat vind ik heerlijk. Maar als ik echt wil ontspannen of nieuwe energie wil opdoen, gaat óf de muziek hard aan óf ga ik een rondje wandelen. Ik ben ook beter in het luisteren en stellen van vragen, dan dat ik veel aan het woord ben of het spreekwoordelijke podium op kruip. Inmiddels – ja, ook bij mij – gaat gelden ‘wijsheid komt met de jaren’. Ik weet dat niet iedereen op de voorgrond hoeft te staan. Want actief luisteren, dat is óók heel waardevol.
Employer Branding wordt vaak gekoppeld aan conversiegerichte campagnes, met als doel nieuwe medewerkers werven. Maar welke mogelijkheden zijn er wanneer er geen actieve campagnes zijn en je je werkgeversmerk toch wilt versterken? Leg juist dan je focus op Content Marketing. In dit blog vertel ik waar je bij de inzet van Content Marketing goed aan moet denken.
In één van de begindoelstellingen van Communicatie Team heb ik in ieder geval faliekant gefaald: groeien naar een team van maximaal 10 personen. Ik startte Communicatie Team ruim 30 jaar geleden, en inmiddels zitten we met 22 collega’s in hartje Den Bosch. Of nou ja, de meesten werken thuis op het moment.
De afgelopen maanden liet iedereen zich van zijn meest flexibele kant zien. Het was even wennen, maar na enige tijd konden we wel zeggen dat we het thuiswerken helemaal onder de knie hadden. Totdat we de weersvoorspelling zagen…
Podcasts luisteren, een activiteit die ik de laatste maanden heb ontdekt. Natuurlijk ben ik al langer bekend met dit fenomeen. Toch liet ik mij makkelijker meeslepen door een spannend boek of een fascinerende documentaire, dan dat ik een podcast ging luisteren.
Door mijn liefde voor tekst en taal let ik er vast meer op dan de gemiddelde Nederlander: de hoeveelheid aan synoniemen voor het corona-tijdperk waarin we leven.
Je kent ze wel, van die mensen die voor iedere winkel een klantenpas hebben. Ja zo’n persoon ben ik. Ik sla een goede aanbieding niet snel af en word blij van alle mailtjes met kortingsbonnen die ik op mijn verjaardag ontvang.
We spelen veel spelletjes thuis, nu we genoodzaakt zijn om zoveel mogelijk in huis te blijven. Eén van mijn favorieten is 30 Seconds. Het is een eenvoudig spel, dat je met bijna iedereen kan spelen.