Neem contact met ons op »


Bezorger van de leukste boodschap

Jumbo

Bezorger van de leukste boodschap

Online boodschappen doen is populair en blijft groeien. Zo ook bij Jumbo. Met een groei van 50% in 2020 bereikt Jumbo een online jaaromzet van € 500 miljoen. In 2021 komen er weer tien bezorghubs bij. Dit gaat duizenden nieuwe banen opleveren. Maar waar (en vooral hoe) vindt Jumbo de juiste medewerkers hiervoor? CT weet wel raad met die vraag. Een langlopende employerbranding-campagne moet bijdragen aan het vinden van medewerkers met het Jumbo DNA. 

Wat we mochten doen:

  • Marketingadvies
  • Creatief concept
  • Fotografie
  • Copy
  • Social content
  • Video & animatie

Fans aan de voordeur

Bezorgers vervullen een speciale rol bij Jumbo; zij komen bij de klant thuis. Oók zakelijk: bij bedrijven, verzorgingstehuizen, sportkantines... Iedereen kijkt uit naar de komst van de bezorger! Jij toch ook? Maar een bezorger brengt zoveel meer dan alléén boodschappen om lekker mee te gaan koken of voor die heerlijke verjaardagsborrel. De Jumbo-bezorger maakt van klanten fans aan de voordeur én brengt de leukste boodschap. Dit gedachtegoed werd de basis voor het creatieve concept.  

Een ander perspectief

Een doeltreffend en onderscheidend concept is altijd weer een leuke uitdaging, zo ook bij deze campagne. Jumbo heeft te maken met veel concurrentie en de vraag naar bezorgers is groter dan het aanbod. In onze employerbranding-campagne ‘Topcoureurs gezocht!’ (2020) stond de bezorger centraal. Met een knipoog naar het succes van Max Verstappen – gesponsord door Jumbo – in de Formule 1. 

Bij een nieuw jaar hoort een ander perspectief. In de campagne voor 2021 staat de klant centraal, in plaats van de bezorger. Zo gooien we het roer om ten opzichte van de concurrent. Opnieuw een uitgelezen kans om out-of-the-box te denken en het campagneconcept aan te laten sluiten bij de corporate positionering van Jumbo: de leukste boodschap. Dit keer gaan we voor de ‘Bezorger van de leukste boodschap’. 

JUMBO4217_Bezorgerscampagne Social 1500x2000_.jpg

Momenten die ertoe doen

Met een langlopende crossmediale campagne spelen we in op de momenten die er door het jaar heen toe doen, voor klanten én voor Jumbo. Door te spelen met beeld en copy is deze campagne multi-inzetbaar. Denk aan inhakers als thuiswerken, de verschillende feestdagen en zomerse taferelen, zoals de barbecue. 

De marketingafdeling van Jumbo houdt zich dagelijks bezig met die speciale momenten, dus ook zij werden aangehaakt bij deze online-first-campagne, die ook in de HUB's goed zichtbaar is. 

JUMBO_referral.png

Moedig je vrienden aan!

Het motto van Communicatie Team? Intern beginnen = extern winnen! Dus ook een interne campagne maakt onderdeel uit van deze employerbranding-campagne; je medewerkers zijn immers de beste ambassadeurs voor je merk.

Medewerkers worden opgeroepen om vrienden aan te moedigen: kom ook bij Jumbo werken als bezorger. Wordt jouw vriend of vriendin aangenomen? Dan ontvang jij een leuke vergoeding. Met uitingen in Jumbo bezorgbussen en de inzet van JumboTV (interne narrowcasting) brengen we deze boodschap op verschillende momenten in 2021 onder de aandacht. 

En zeg nou zelf, iedereen wil toch bezorger bij Jumbo worden…? Want bij Jumbo, daar gebeurt het! 

Jumbowerkt Bezorgerscampagne Facebook
Jumbowerkt Bezorgerscampagne Abri
Jumbowerkt Bezorgerscampagne Google Display

Door middel van de doelgroep als uitgangspunt te nemen, ontstond er een lang houdbaar campagneconcept dat zich leent voor verschillende campagnes waardoor de doelgroep telkens weer wordt verrast. Door de user‑generated content en TikTok‑first video’s kwamen we steeds dichter bij de doelgroep en creëerden we op basis van learnings uit het verleden een steeds betere campagne waarmee we onze potentiële bezorgers écht raken.’

Iris van Riswick Senior Campagne Marketeer Recruitment & Employer Branding | Human Resources
Bente Verhoeven

Meer weten over deze case? Bente Verhoeven vertelt je er graag meer over.


Bel Bente op 073 - 613 80 00
of stuur haar een mailtje.


Meer Employer branding

Vakmensen werven met vakmensen

Hoppenbrouwers Techniek
Employer branding

Vakmensen werven met vakmensen

De krapte op de arbeidsmarkt raakt vele sectoren en ook Hoppenbrouwers Techniek kent de uitdagingen als geen ander. Toch staan die hun groeiambities niet in de weg en wordt de ene na de andere vestiging geopend.

Je tofste zomer ooit bij La Place Duinrell

La Place
Employer branding

Je tofste zomer ooit bij La Place Duinrell

Wordt het aardbeien plukken, schoonmaken of drankjes uitserveren? De zomer is voor jongeren de ideale periode om lekker bij te verdienen. En de ideale plek om dat te doen? Dat is natuurlijk La Place, op Duinrell.

Een krachtige campagne voor de klas

Transvita
Employer branding

Een krachtige campagne voor de klas

Het lerarentekort in het basisonderwijs is groot, zeg maar gerust nijpend. Iedereen staat te springen om nieuw toppers voor de klas. Je wilt dat carrièreswitchers en herintreders de stap (weer) zetten naar het onderwijs. Maar hoe kom je op de juiste manier en met de juiste boodschap bij ze in het vizier?