Jumbo Tech Campus
Employer branding
De backbone van Jumbo: zo wordt de Jumbo Tech Campus (JTC) ook wel genoemd. Een spiksplinternieuwe ‘wing’ op het hoofdkantoor in Veghel.
Online boodschappen doen blijft groeien. Jumbo merkt dat maar al te goed. Om te zorgen dat alles logistiek op rolletjes blijft lopen, opent Jumbo hubs: centrale thuisbezorglocaties. Om deze hubs operationeel te krijgen, zoekt Jumbo veel bezorgers. Een employer branding vraagstuk waar wij wel raad mee weten!
Wij verzorgden:
Jumbo en interne communicatie, da’s voor ons gesneden koek. Werken voor Recruitment was een heel nieuwe uitdaging. Gelukkig zijn we daar dol op! De afdeling wilde potentiële bezorgers bereiken die het Jumbo DNA bezitten. Jongeren tussen de 18 en 25 jaar. Met daarbij twee leuke vraagstukken: hoe kan Jumbo onderscheidend zijn ten opzichte van haar concurrenten? Want die concurrent was in dit geval niet alleen de supermarktbranche, maar ook andere ketens met een bezorgdienst. En: hoe kunnen we de koppeling met (de door Jumbo gesponsorde) Max Verstappen maken, zonder hem concreet te noemen?
Het Jumbo DNA is natuurlijk bekend terrein voor ons. Jumbo zoekt mensen die dingen doen die anderen niet doen, durven of kunnen. Wij houden van dit DNA. Bezorgen bij Jumbo is meer dan alleen handen aan het stuur en voeten op de pedalen. Samen kozen we voor het communicatieframe dat bezorgen bij Jumbo gezien mag worden als pure topsport. Iets dat veel vraagt van lichaam en geest.
Een wervingscampagne vraagt om een creatief concept, dat doorvertaald kan worden naar alle middelen, offline en online. Schaalbaar dus. De bezorger, die is dé held van de campagne. Met een knipoog naar het succes van Max Verstappen – gesponsord door Jumbo – in de Formule 1. Van topsport naar topcoureurs. Jumbo omarmde dit idee en zo werd het de basis voor een meerjarige campagne.
Het creatieve concept uitte zich in een krachtige keyvisual (samen met NoPoint Studio’s) en bijbehorende shortcopy, die terugkomt in alle middelen. In korte videoportretten laten bezorgers zien hoe een werkdag eruit ziet. ‘Online’ is in deze campagne sterk aanwezig. Elk segment van de doelgroep wordt met een specifieke advertentie getarget. Want meten is weten. Maar natuurlijk mogen ook Out of Home (abri’s), flyers en posters in winkels en op hogescholen niet ontbreken.
De eerste fase van de campagne richtte zich op het werven van bezorgers in de regio Den Bosch. Later volgden Middelburg en Amsterdam. En we mochten van succes spreken: alle vacatures zijn ingevuld. Jumbo heeft er veel goede bezorgers bij. Een razendsnelle crossmediale wervingscampagne om trots op te zijn.
Al lange tijd werk ik samen met Communicatie Team, dat voelt alsof we inmiddels collega’s zijn. De kracht van de mensen van Communicatie Team is dat ze je volledig ontzorgen en alles uit handen nemen. Ze zijn conceptueel en strategisch erg sterk en denken altijd vanuit een duidelijk doel. Soms denk je ‘Raken die creatieve ideeën niet eens op?’, maar telkens weten ze ons te verrassen. Zo ook voor deze campagne!
Meer weten over deze case? Bente Verhoeven vertelt je er graag meer over.
Bel Bente op 073 - 613 80 00
of stuur haar een mailtje.
Meer Employer branding