Jumbo
Internal branding
Alles voor de leukste boodschap
Jumbo wil dat haar klanten met plezier hun boodschappen doen. Het moet bijna voelen als een feestje.
GGD West-Brabant en GGD Hart voor Brabant werken samen aan een toekomst waarin gezondheid vanzelfsprekend is. Door hun krachten te bundelen, formuleerden zij een krachtige visie: "Wij maken samen gezond gewoon." Hiermee willen zij gezondheid tot prioriteit nummer één maken. Deze gezamenlijke toekomstvisie vormt de basis voor zowel de merkidentiteit als de strategie van beide GGD’en. Om deze tot leven te brengen begonnen we intern. Waarbij medewerkers als eersten werden betrokken. Vanuit deze sterke basis werd de merkidentiteit verder extern geladen. Wij ondersteunden de GGD bij deze transitie door een vernieuwde huisstijl te ontwikkelen en diverse middelen te creëren om de boodschap krachtig uit te dragen.
Wij verzorgden:
Een nieuwe visie is hét moment om ook de merkidentiteit onder de loep te nemen. Van logo’s en vormelementen tot kleuren en lettertypes: alles werd kritisch bekeken. We creëerden een nieuwe visuele merkidentiteit die perfect aansluit bij de toekomstvisie.
Om de visie én merkidentiteit te laden, startten we intern. Want intern beginnen is extern winnen. Wanneer medewerkers begrijpen wat de nieuwe koers en uitstraling betekenen, kunnen zij dit toepassen in hun werk en beter uitdragen naar de buitenwereld.
‘‘Wij maken samen gezond gewoon’’. Dat doen de GGD’en samen met en dankzij hun medewerkers. Om deze merkbelofte te laten landen bij medewerkers delen we bestaande verhalen. De medewerkers en hun verhalen zijn het interne gezicht van de merkbelofte. Verhalen die inspireren en verbinden, en die de merkbelofte krachtig uitdragen. De medewerkers zijn ware ambassadeurs, en door hun ervaringen te delen, inspireren ze niet alleen anderen maar versterken ze ook de onderlinge samenwerking.
Deze eerlijke, gedurfde en vernieuwende verhalen van medewerkers vormen het bewijs dat de GGD werkt aan een gezondere toekomst. Sámen. De verhalen leggen we vast aan de hand van interviews die de kern vormen van onze campagne. Deze interviews vormen namelijk de basis voor een 7-delige podcastserie. Ambassadeurs vertellen hun verhaal en sluiten af met een prikkelende vraag van de week. Zo stimuleren we collega’s om na te denken over hun rol in de nieuwe toekomstvisie.
Om de podcast en merkbelofte kracht bij te zetten en de medewerkers te stimuleren de podcasts te beluisteren, ontwikkelden we een uitgebreide promotiecampagne met digitale campagneposters voor narrowcasting, roll-up banners, Teams achtergronden, trapstickers en een aftermovie.
Een eenduidige, herkenbare visuele merkidentiteit en een sterke start van de campagne.
Meer weten over deze case? Eefje Besselink vertelt je er graag meer over.
Bel Eefje op 073 - 613 80 00
of stuur haar een mailtje.
Meer Internal branding