Neem contact met ons op »


Een gloednieuwe merkpositionering die je vrolijk maakt

Vrolijk Online

Een gloednieuwe merkpositionering die je vrolijk maakt

Doen waar we vrolijk van worden! Dat is vanaf 2015 het enthousiasmerende motto van Vrolijk Online. In het begin hield het bureau uit Berlicum zich voornamelijk bezig met de realisatie van websites voor het MKB. Nu, ruim acht jaar later, zijn er drie waardevolle disciplines aan deze sterke basis toegevoegd; design, contentontwikkeling en online marketing. Met inmiddels 12 medewerkers in dienst ontwikkelt Vrolijk Online een groot scala aan online middelen voor hun klanten. De hoogste tijd om dat te gaan communiceren. 

Wij verzorgden:

  • Golden Circle
  • Merkwaarden
  • Merkverhaal
  • Merkbelofte
  • Design Principles met uitgangspunten voor de visuele identiteit  
  • Schrijfwijzer/tone-of-voice

Vraag:

Welke merkidentiteit past bij Vrolijk Online anno 2023 
en hoe vertellen we dit aan de doelgroep?

 

VROLIJKONLINE_01.jpg

Strategie

Vrolijk Online leverde ons een inventarisatie aan van hun huidige werkwijze, karakter, merkwaarden en ideale klant. Op basis van een analyse van deze input ontwikkelden we een eerste aanzet van de aangescherpte positionering. In een creatieve sessie, samen met Vrolijk Online, toetsten we met diverse werkvormen deze eerste aanzet. Na de creatieve sessie voerden we nog een pragmatische concurrentieanalyse uit. Dit alles samen resulteerde in een document met onze inzichten en strategisch gekozen positionering, uniek voor Vrolijk Online. 

Concept

Hoe vertel je aan klanten wie je bent en waarvoor ze bij je aan kunnen kloppen? Juist, met een ijzersterke merkbelofte en merkverhaal. Laat daar ons creatief team maar op broeden. Op basis van de aangescherpte positionering gingen ze aan de slag. En ook voor Vrolijk Online kwam er weer iets moois uit de koker: Het mooiste werk is jouw online merk. Een bijpassende tone-of-voice met handige schrijfwijzer zorgt ervoor dat Vrolijk Online het verhaal écht goed kan overbrengen.  

VROLIJKONLINE_06.jpg

Creatie 

Het verhaal van Vrolijk Online sluit weer aan bij wie ze echt zijn. Maar hoe vertaal je dat naar het uiterlijk? Ook daar schakelden ze onze hulp voor in. Tijd om ‘de juiste smoel’ ;) van Vrolijk Online te ontwikkelen! 

Geen vaststaande regels of uitgangspunten, maar ‘design principles’ gaven Vrolijk Online handvatten om zelf aan de slag te gaan met de huisstijl. Want een club zoals Vrolijk Online, met technische kennis en een creatief en innovatief karakter, heeft geen vaste regels nodig voor hun eigen merkidentiteit. De design principles die we ontwikkelden zorgen ervoor dat Vrolijk Online kan uiten wie ze zijn met de vrije ruimte om dat op verschillende visuele manieren te doen. Maar wel altijd passend bij het merk. 

Het beeldmerk van Vrolijk is ontstaan vanuit een vorm uit het vorige logo. Daarin stond de gebruiker al subtiel centraal. Deze halve cirkels die symbool staan voor de eindgebruikers, klanten én collega’s, ook wel macaroni’s genoemd, hebben we verdriedubbeld. Wanneer deze drie elkaar weer treffen vormen ze het gezicht van Vrolijk Online. En voor de oplettende kijker, ook de letter V van Vrolijk. Met gedurfde kleuren, positieve en expressieve fonts, vrolijke patronen en technisch ingestoken illustraties met een knipoog sluit het uiterlijk naadloos aan op het innerlijk. 

Zo fijn om Vrolijk Online op weg te helpen, zodat ze daarna zelf aan de slag konden gaan met de door ons geadviseerde vervolgstappen. En die lieten niet lang op zich wachten. Een nieuwe website, met bijpassende teksten, fotografie en visuele elementen knalt al van je beeldscherm af!

Case vrolijk Positief Expressief.gif

Resultaat 

Met ‘Het mooiste werk is jouw online merk’ geven we Vrolijk Online weer een merkidentiteit die past. We leverden het volgende op:  

  • Golden Circle
  • Merkwaarden
  • Merkverhaal
  • Merkbelofte
  • Design Principles met uitgangspunten voor de visuele identiteit  
  • Schrijfwijzer/tone-of-voice
VROLIJKONLINE_02.jpg

Communicatie Team heeft ons geholpen met keuzes maken en richting bepalen. Wie zijn we, waar staan we met Vrolijk Online voor en waarin onderscheiden we ons van anderen? De 3 pijlers staan hierin centraal, en met de merkidentiteit die is neergezet zijn wij klaar voor de toekomst. Wij hebben de betrokkenheid vanuit Communicatie Team en kritische vragen die tijdens de sessies werden gesteld, als zeer prettig en constructief ervaren!

Linda Gubbens - Operationeel Management
Eefje Besselink

Meer weten over deze case? Eefje Besselink vertelt je er graag meer over.


Bel Eefje op 073 - 613 80 00
of stuur haar een mailtje.


Meer Corporate branding

Energiebesparende maatregelen? Zij hebben het al!

Gemeente ’s-Hertogenbosch
Corporate branding

Energiebesparende maatregelen? Zij hebben het al!

“Ik wil mijn woning verduurzamen, maar waar moet ik beginnen? Zonnepanelen, dakisolatie of een spouwmuur? En hoe zit het met subsidie? Ik moet me daar echt even in verdiepen, maar dat komt vast nog wel een keer.”

Het bijzondere verhaal van een ‘buitenstad’

Fort Isabella
Corporate branding

Het bijzondere verhaal van een ‘buitenstad’

Midden in een natuurrijke omgeving tussen Den Bosch en Vught, ontstaat een levendige buitenstad: Fort Isabella. Op dit voormalig kazerneterrein komen wonen, werken, recreatie en educatie samen.

CT helpt Odura haar verhaal te vertellen

Odura
Corporate branding

CT helpt Odura haar verhaal te vertellen

De uitdagende en prachtige missie van Odura is het versnellen van de energietransitie. Het bedrijf met veelal bèta-knappe-koppen stelde zichzelf de vraag: hoe kunnen we de wereld, op een eenduidige manier, vertellen wat wij doen? Samen gingen we aan de slag met het aanscherpen van de positionering.