Creatie
Het verhaal van Vrolijk Online sluit weer aan bij wie ze echt zijn. Maar hoe vertaal je dat naar het uiterlijk? Ook daar schakelden ze onze hulp voor in. Tijd om ‘de juiste smoel’ ;) van Vrolijk Online te ontwikkelen!
Geen vaststaande regels of uitgangspunten, maar ‘design principles’ gaven Vrolijk Online handvatten om zelf aan de slag te gaan met de huisstijl. Want een club zoals Vrolijk Online, met technische kennis en een creatief en innovatief karakter, heeft geen vaste regels nodig voor hun eigen merkidentiteit. De design principles die we ontwikkelden zorgen ervoor dat Vrolijk Online kan uiten wie ze zijn met de vrije ruimte om dat op verschillende visuele manieren te doen. Maar wel altijd passend bij het merk.
Het beeldmerk van Vrolijk is ontstaan vanuit een vorm uit het vorige logo. Daarin stond de gebruiker al subtiel centraal. Deze halve cirkels die symbool staan voor de eindgebruikers, klanten én collega’s, ook wel macaroni’s genoemd, hebben we verdriedubbeld. Wanneer deze drie elkaar weer treffen vormen ze het gezicht van Vrolijk Online. En voor de oplettende kijker, ook de letter V van Vrolijk. Met gedurfde kleuren, positieve en expressieve fonts, vrolijke patronen en technisch ingestoken illustraties met een knipoog sluit het uiterlijk naadloos aan op het innerlijk.