GolfTON
Corporate branding
Ambassadeurs werven voor GolfTON
Met haar unieke, tienjarige trainingsprogramma voor de jeugd, weet GolfTON jonge talenten op te leiden tot de nieuwe Europese topspelers. Het maximale uit jezelf en je golfcarrière halen.
“Ik wil mijn woning verduurzamen, maar waar moet ik beginnen? Zonnepanelen, dakisolatie of een spouwmuur? En hoe zit het met subsidie? Ik moet me daar echt even in verdiepen, maar dat komt vast nog wel een keer.” Herkenbaar? Voor veel mensen wel. De gemeente ’s-Hertogenbosch kwam daarom bij ons met een uitdagende vraag: hoe zorg je ervoor dat bewoners en ondernemers positief gestimuleerd worden om daadwerkelijk aan de slag te gaan met energiebesparing of duurzaam opwekken van energie?
Wat we mochten doen:
Mensen zijn kuddedieren en spiegelen zich aan anderen. Als iets voor anderen werkt, denkt ons brein al snel dat het voor ons ook wel zal werken. Sociale beïnvloeding, werd onze strategie. Hiermee stimuleren we de doelgroep om gedrag te veranderen, door gebruik te maken van de invloed die de sociale omgeving op hen heeft. Want uiteindelijk wil iedereen bijdragen aan een duurzamere wereld én daarbij besparen op zijn maandelijkse energierekening.
Een goede campagne is gebaseerd op onderzoek. Op zoek dus, naar meer informatie over de twee doelgroepen: bewoners en ondernemers in de gemeente ’s-Hertogenbosch. Twee verschillende werelden, maar allebei aan te spreken met de conceptregel: ‘heeft het al’.
En dan is het moment daar dat je (zakelijke) buurman zonnepanelen op z’n dak heeft liggen. Als hij het kan, dan kun jij het ook toch? We laten goede voorbeelden zien – de ambassadeurs – en koppelen deze op een aanjagende manier aan de noodzaak voor de toekomst. De tijd dringt. Daniëlle heeft het al! Dus wanneer zet jij de stap?
Met een geïntegreerde energietransitie-campagne waarin bewoners en ondernemers centraal staan, wil de gemeente laten zien wat mogelijk is én welke hulp je kunt krijgen. Samen de schouders onder verduurzamen, voor een klimaatneutrale gemeente in 2050!
En daar was de crossmediale campagne met offline en online middelen. Abri’s waren niet te missen in de straten van ’s-Hertogenbosch. Een eigen landingspagina met verhalen en video’s met de ambassadeurs in de hoofdrol, laat zien hoe je een adviesgesprek of subsidie aanvraagt. De inzet van social media zorgde voor conversie richting die landingspagina. En dat allemaal in één herkenbare campagnestijl, voor een duidelijke rode draad.
Hoe zit het eigenlijk met jouw buurman: heeft hij het al?
Minimaal verbruik bij maximale uitstraling.
Appèl Catering
Ontspannen besparen met een warmtepomp
Ed
De campagne draait nu nog op volle toeren en heeft een lange looptijd. Een beslissing over energiebesparing of duurzaam opwekken van energie maak je niet in één dag. Daar gaat wat tijd overheen. Dat mag ook, maar we moeten niet te lang wachten. Voor je het weet zitten we in 2050…
“Communicatie Team heeft conceptueel een goede kwinkslag gevonden om een niet zo sexy onderwerp goed onder de aandacht te brengen bij de doelgroepen. De insteek die we samen kozen sprak aan en zorgt ervoor dat goed voorbeeld doet volgen.”
Meer weten over deze case? Eefje Besselink vertelt je er graag meer over.
Bel Eefje op 073 - 613 80 00
of stuur haar een mailtje.
Meer Corporate branding