Ambassadeurs werven voor GolfTON

GolfTON

Ambassadeurs werven voor GolfTON

Golf een oudelullensport? Welnee! De nieuwe generatie golfers is jong, fysiek sterk en barstensvol talent. Met haar unieke, tienjarige trainingsprogramma voor de jeugd, weet GolfTON jonge talenten op te leiden tot de nieuwe Europese topspelers. Het maximale uit jezelf en je golfcarrière halen. Op topbanen, met topfaciliteiten, training door topcoaches en buitenlandse stages en internationale wedstijdstrijden. Dat kost wel wat. En daarvoor zoekt GolfTON ambassadeurs.

Wij verzorgden:

  • Communicatieadvies en -strategie
  • Eventcommunicatie
  • Banieren
  • Film
  • Website
  • Brochure
  • Uitnodiging
  • E-mailtemplate
  • Logo

Een mooie wervingsopdracht

Mensen uit je netwerk vragen om ambassadeur te worden. De coaches van GolfTON wisten met die persoonlijke aanpak al aardig wat zakelijke relaties te overtuigen om GolfTON financieel te ondersteunen. Maar daarmee waren ze er nog niet. Meer ambassadeurs waren nodig, en dus mocht Communicatie Team het stokje overpakken voor deze mooie wervingsopdracht.

Kwaliteit. Daar gaat het om.

Alles klopt binnen GolfTON. De opleiding is van een kwalitatief hoog niveau. De coaches zijn toppers. Het talent is veelbelovend. Verbind je je als ambassadeur aan GolfTON, dan moet je hetzelfde ervaren. Dus ook voor de wervingscommunicatie lag de lat hoog. Kwaliteit. Daar gaat het om. Alles moet die hoge standaard uitstralen. En niet alleen voor de korte termijn wil je ambassadeurs vinden, was ons advies. Je wilt ze aan je binden, echt een relatie aangaan. Ook daarin is communicatie key.

Alles exclusief

Wat haalt ambassadeurs over de streep? Communicatie Team dacht mee over een exclusief ambassadeurspakket en communicatie waar je u tegen zegt. Van een dagje golfen met toptalenten tot een compleet verzorgd ambassadeursdiner. Dé centrale locatie voor dit alles: golfclub Bernardus. Waar alles nét nog even beter geregeld is. En ook exclusieve events, zoals een bezoek aan de Ryder Cup in Rome in 2022 en VIP-tickets voor het KLM Open, mochten natuurlijk niet ontbreken.

Buiten de gebaande paden

Bokalen, glazen schaaltjes… ze pronken allemaal in kasten en op schoorsteenmantels. Niks mis mee. Maar wij wilden iets anders. Daarom lieten we internationale kunstenaar Salventius een origineel ‘oneline’-beeldje ontwerpen als gift voor de eerste 100 nieuwe ambassadeurs. Passend bij GolfTON; buiten de gebaande paden, en van kwalitatief hoog niveau.

Dat unieke kunstwerk kreeg je mee op de ambassadeursavond, een mooie bijeenkomst onder leiding van Humberto Tan. En natuurlijk waren de uitnodiging, aankleding en presentaties – met nieuw, aangepast logo – tiptop in orde. Dat kun je gerust aan ons overlaten. Net als de nieuwe GolfTON-website.

Klant blij, wij blij

50 nieuwe ambassadeurs vóór eind 2020, en in de opvolgende jaren telkens 25 erbij. Die eerste mijlpaal is in een paar weken tijd al ruim behaald. GolfTON blij, wij blij. Nu de mooie uitdaging om via social media de ambassadeurs verbonden te houden met ‘hun’ talenten en hun vorderingen. Daar gaan we voor, zodat er mede dankzij hen Nederlandse spelers in het Ryder Cup-team en Solheim Cup-team van 2030 kunnen shinen.

Communicatie Team draagt de golfsport een warm hart toe. Daarom sponsorden wij dit project gedeeltelijk.

Dankzij de hulp van Communicatie Team hebben we GolfTON op alle fronten zeer professioneel in de markt kunnen zetten. Van huisstijl tot aan middelen, waaronder de website, brochures, merchandising, banners en presentaties. Alles perfect gemaakt, vanuit een vooraf goed doordachte visie en plan.

Maarten van Druten, directeur GolfTON
Henk Jansen

Meer weten over deze case? Henk Jansen vertelt je er graag meer over.


Bel Henk op 073 - 613 80 00
of stuur hem een mailtje.


Meer Corporate branding

Tools om de markt te veroveren

CarSys
Corporate branding

Tools om de markt te veroveren

Bijna iedere garagehouder kent straks deze cloudbased alles-in-één software-oplossing voor het autobedrijf. Aan auto’s sleutelen, een bakkie doen met klanten… en dat zonder afgeleid te worden door administratieve rompslomp.

Stoere campagne voor het Sint-Janslyceum

Het Sint-Janslyceum
Corporate branding

Stoere campagne voor het Sint-Janslyceum

Een beetje apart en vooral heel goed. De slogan van het Sint-Janslyceum en het resultaat van onze wervingscampagne voor hun open dag.

CT helpt Odura haar verhaal te vertellen

Odura
Corporate branding

CT helpt Odura haar verhaal te vertellen

De uitdagende en prachtige missie van Odura is het versnellen van de energietransitie. Het bedrijf met veelal bèta-knappe-koppen stelde zichzelf de vraag: hoe kunnen we de wereld, op een eenduidige manier, vertellen wat wij doen? Samen gingen we aan de slag met het aanscherpen van de positionering.