Vrolijk Online
Corporate branding
Een gloednieuwe merkpositionering die je vrolijk maakt
Doen waar we vrolijk van worden! Dat is vanaf 2015 het enthousiasmerende motto van Vrolijk Online.
Golf een oudelullensport? Welnee! De nieuwe generatie golfers is jong, fysiek sterk en barstensvol talent. Met haar unieke, tienjarige trainingsprogramma voor de jeugd, weet GolfTON jonge talenten op te leiden tot de nieuwe Europese topspelers. Het maximale uit jezelf en je golfcarrière halen. Op topbanen, met topfaciliteiten, training door topcoaches en buitenlandse stages en internationale wedstijdstrijden. Dat kost wel wat. En daarvoor zoekt GolfTON ambassadeurs.
Wij verzorgden:
Mensen uit je netwerk vragen om ambassadeur te worden. De coaches van GolfTON wisten met die persoonlijke aanpak al aardig wat zakelijke relaties te overtuigen om GolfTON financieel te ondersteunen. Maar daarmee waren ze er nog niet. Meer ambassadeurs waren nodig, en dus mocht Communicatie Team het stokje overpakken voor deze mooie wervingsopdracht.
Alles klopt binnen GolfTON. De opleiding is van een kwalitatief hoog niveau. De coaches zijn toppers. Het talent is veelbelovend. Verbind je je als ambassadeur aan GolfTON, dan moet je hetzelfde ervaren. Dus ook voor de wervingscommunicatie lag de lat hoog. Kwaliteit. Daar gaat het om. Alles moet die hoge standaard uitstralen. En niet alleen voor de korte termijn wil je ambassadeurs vinden, was ons advies. Je wilt ze aan je binden, echt een relatie aangaan. Ook daarin is communicatie key.
Wat haalt ambassadeurs over de streep? Communicatie Team dacht mee over een exclusief ambassadeurspakket en communicatie waar je u tegen zegt. Van een dagje golfen met toptalenten tot een compleet verzorgd ambassadeursdiner. Dé centrale locatie voor dit alles: golfclub Bernardus. Waar alles nét nog even beter geregeld is. En ook exclusieve events, zoals een bezoek aan de Ryder Cup in Rome in 2022 en VIP-tickets voor het KLM Open, mochten natuurlijk niet ontbreken.
Bokalen, glazen schaaltjes… ze pronken allemaal in kasten en op schoorsteenmantels. Niks mis mee. Maar wij wilden iets anders. Daarom lieten we internationale kunstenaar Salventius een origineel ‘oneline’-beeldje ontwerpen als gift voor de eerste 100 nieuwe ambassadeurs. Passend bij GolfTON; buiten de gebaande paden, en van kwalitatief hoog niveau.
Dat unieke kunstwerk kreeg je mee op de ambassadeursavond, een mooie bijeenkomst onder leiding van Humberto Tan. En natuurlijk waren de uitnodiging, aankleding en presentaties – met nieuw, aangepast logo – tiptop in orde. Dat kun je gerust aan ons overlaten. Net als de nieuwe GolfTON-website.
50 nieuwe ambassadeurs vóór eind 2020, en in de opvolgende jaren telkens 25 erbij. Die eerste mijlpaal is in een paar weken tijd al ruim behaald. GolfTON blij, wij blij. Nu de mooie uitdaging om via social media de ambassadeurs verbonden te houden met ‘hun’ talenten en hun vorderingen. Daar gaan we voor, zodat er mede dankzij hen Nederlandse spelers in het Ryder Cup-team en Solheim Cup-team van 2030 kunnen shinen.
Communicatie Team draagt de golfsport een warm hart toe. Daarom sponsorden wij dit project gedeeltelijk.
Dankzij de hulp van Communicatie Team hebben we GolfTON op alle fronten zeer professioneel in de markt kunnen zetten. Van huisstijl tot aan middelen, waaronder de website, brochures, merchandising, banners en presentaties. Alles perfect gemaakt, vanuit een vooraf goed doordachte visie en plan.
Meer weten over deze case? Henk Jansen vertelt je er graag meer over.
Bel Henk op 073 - 613 80 00
of stuur hem een mailtje.
Meer Corporate branding