Let’s make IT amazing

Jumbo Tech Campus

Let’s make IT amazing

De backbone van Jumbo: zo wordt de Jumbo Tech Campus (JTC) ook wel genoemd. Een spiksplinternieuwe ‘wing’ op het hoofdkantoor in Veghel, waar honderden IT'ers elke dag werken aan de websites, apps en systemen van Jumbo.

Laptop_zwart.png

Wat we mochten doen:

  • Positionering werkgeversmerk
  • Ontwikkeling campagneconcept
  • Creatief concept
  • Marketingadvies
  • Social content
  • Copy
  • Uitrol intern & extern communicatieplan

 

 

CTEAM0485_JTC_NEXT_GENERATION_SHOPPING_EXPERIENCE_1080x1080.jpg

Next Generation Shopping Experience

Afgelopen jaren maakte JTC een explosieve groei door. De werving van collega’s werd daarbij heel pragmatisch aangepakt. Een eenduidig verhaal waar JTC als IT-werkgever voor staat en naartoe wil, ontbrak. Communicatie Team ontwikkelde een positionering waarmee JTC zich als IT-werkgever onderscheidend op de internationale kaart zet!

IT in everything

De leukste boodschap van Nederland. Die drive van Jumbo is overal voelbaar, en al helemaal bij JTC. Want in alle processen zit een IT-component. Iedere dag ontwikkelt JTC nieuwe innovatieve oplossingen, waarmee ze de klant nóg beter kunnen helpen en boodschappen doen nóg leuker wordt.

De leukste boodschap wil JTC niet alleen voor klanten, maar ook voor hun eigen medewerkers. JTC daagt medewerkers uit om ambities na te jagen en biedt ze de mogelijkheid om hun eigen carrièrepad uit te stippelen. Pak kansen is het motto! Want met de wil om jezelf te ontwikkelen en te groeien, is alles mogelijk bij JTC.

Laptopstickers_1080x1080.jpg

Let's make IT amazing!

Wij ontwikkelden een tagline die werkt als een inspirerend mantra voor alle mensen die bij JTC werken: een reminder om geweldige IT-oplossingen te blijven bouwen, iedere dag opnieuw. De tagline is ook een uitnodiging voor IT’ers van over de hele wereld om zich bij JTC aan te sluiten en hun IT-skills in te zetten om te verwonderen, verrassen en verwachtingen te overtreffen. De tweedelige boodschap bleek een schot in de roos.

Let’s play, a pixel at a time  

Aansluitend creëerden we een visuele stijl voor JTC. De belangrijkste randvoorwaarde: het moet duidelijk zijn dat JTC een eigen stijl heeft, maar wel een herkenbaar onderdeel is van Jumbo. 

De herkenbare Jumbo kleuren geel, zwart en wit vormen de basis. Met de pixel als vertrekpunt hebben we vervolgens gebouwd aan een herkenbare vormtaal die naadloos aansluit bij technologie én de doelgroep. Deze bouwstenen en visuele stijl zijn vervolgens toegepast op verschillende interne- en externe communicatie uitingen en maakt iedere JTC uiting direct herkenbaar.

‘’ Door samen met Communicatie Team en het management team van JTC even helemaal terug te gaan naar de kern van onze Tech Campus ‑ wie zijn we, waar staan we voor en wat beloven we onze nieuwe én huidige medewerkers ‑ zijn we in staat om in de toekomst nog beter ons employer brand op de kaart te zetten en meer talent aan ons te binden ‘’

Iris van Riswick - Senior Campagne Marketeer Jumbo Supermarkten
Bente Verhoeven

Meer weten over deze case? Bente Verhoeven vertelt je er graag meer over.


Bel Bente op 073 - 613 80 00
of stuur haar een mailtje.


Meer Employer branding

Een krachtige campagne voor de klas

Transvita
Employer branding

Een krachtige campagne voor de klas

Het lerarentekort in het basisonderwijs is groot, zeg maar gerust nijpend. Iedereen staat te springen om nieuw toppers voor de klas. Je wilt dat carrièreswitchers en herintreders de stap (weer) zetten naar het onderwijs. Maar hoe kom je op de juiste manier en met de juiste boodschap bij ze in het vizier?

Bezorger van de leukste boodschap

Jumbo
Employer branding

Bezorger van de leukste boodschap

Online boodschappen doen is populair en blijft groeien. Zo ook bij Jumbo. Met een groei van 50% in 2020 bereikt Jumbo een online jaaromzet van € 500 miljoen.

De juiste ingrediënten voor ’n wervelende wervingscampagne

La Place
Employer branding

De juiste ingrediënten voor ’n wervelende wervingscampagne

La Place is een groeiende succesformule. Elke dag brengt La Place bij duizenden gasten een glimlach op het gezicht, met huisgemaakte, dagverse en natuurlijke gerechten.