Neem contact met ons op »


CT helpt Odura haar verhaal te vertellen

Odura

CT helpt Odura haar verhaal te vertellen

De uitdagende en prachtige missie van Odura is het versnellen van de energietransitie. Het bedrijf met veelal bèta-knappe-koppen stelde zichzelf de vraag: hoe kunnen we de wereld, op een eenduidige manier, vertellen wat wij doen? Samen gingen we aan de slag met het aanscherpen van de positionering.

Wat we mochten doen:

  • Positionering 
  • Merkverhaal 
  • Contentstrategie
  • Contentplanning 

Creatieve sessie

Een goed begin is het halve merk. Daarom pakken wij vraagstukken strategisch en gefundeerd aan. We trapten af met een creatieve sessie om inzicht te krijgen in Odura én de mensen die er werken. Meer gevoel krijgen bij een merk is essentieel om een goed onderbouwde positionering te ontwikkelen. Onder onze begeleiding ging Odura zelf aan het werk met een aantal creatieve werkvormen, om belangrijke waarden van het bedrijf naar boven te halen én hier consensus over te krijgen.

Waardevolle inzichten

Alle input uit de creatieve sessie werkten wij uit tot een overzichtelijk inzichtendocument voor Odura. Hierin zijn de bevindingen en de strategisch gekozen inzichten, die het vertrekpunt zijn voor de verdere uitwerking van de positionering, te vinden. Maar ook de creatieve doorvertaling.

De aangescherpte positionering

Op basis van een uitgebreide concurrentie- en doelgroepanalyse, de Golden Circle, kernwaarden en archetypes, scherpten we de positionering van Odura aan. Met de archetypes achterhaalden we de belangrijkste persoonlijkheidskenmerken van Odura. Tijdens een presentatie op een prachtige plek in de Ooijpolder bij Nijmegen presenteerden wij het resultaat, samen met de corporate story voor Odura. 

Odura gelooft dat de versnelling van de energietransitie noodzakelijk is om de wereld voor volgende generaties leefbaar te houden. Een enorme uitdaging met een strakke deadline, die begint bij jezelf. 
En daarom dragen wij dag in dag uit, óók op eigen initiatief bij aan de groene(re) wereld van morgen. 

Contentstrategie en contentplanning

De aangescherpte positionering vertaalden we meteen door naar een contentstrategie, zodat we de wereld kunnen vertellen én laten zien wat Odura doet. Zo maken we de ‘why’ tastbaar. De kernwaarden vormen de basis; het zijn de content-pijlers. En welke tone-of-voice past bij Odura? Daar weten wij wel raad mee. Odura omarmde de contentstrategie en zorgt nu zelf voor mooie content. Zo zien we het graag!

Ilse Woestenburg

Meer weten over deze case? Ilse Woestenburg vertelt je er graag meer over.


Bel Ilse op 073 - 613 80 00
of stuur haar een mailtje.


Meer Corporate branding

Stoere campagne voor het Sint-Janslyceum

Het Sint-Janslyceum
Corporate branding

Stoere campagne voor het Sint-Janslyceum

Een beetje apart en vooral heel goed. De slogan van het Sint-Janslyceum en het resultaat van onze wervingscampagne voor hun open dag.

Energiebesparende maatregelen? Zij hebben het al!

Gemeente ’s-Hertogenbosch
Corporate branding

Energiebesparende maatregelen? Zij hebben het al!

“Ik wil mijn woning verduurzamen, maar waar moet ik beginnen? Zonnepanelen, dakisolatie of een spouwmuur? En hoe zit het met subsidie? Ik moet me daar echt even in verdiepen, maar dat komt vast nog wel een keer.”

De bubbels en breuklijnen in Brabant

BrabantKennis
Corporate branding

De bubbels en breuklijnen in Brabant

Voor Bubbels & Breuklijnen in Brabant zocht BrabantKennis naar een beeldconcept om door te voeren in alle uitingen. Wij creëerden een basisvisual en -stijl die hierop aansloot.