Neem contact met ons op »


Omscholers werven? Hop maak de switch!

Hoppenbrouwers

Omscholers werven? Hop maak de switch!

De beste én meest duurzame technische dienstverlener van Nederland. Dat is de drive van Hoppenbrouwers. Groei zit bij deze allround technische dienstverlener in hun DNA. Om te blijven groeien zijn er nóg meer goede medewerkers nodig. Dankzij de krapte op de arbeidsmarkt is dat niet altijd even makkelijk. Hoog tijd voor een andere wervingsaanpak. Eentje waarbij de focus ligt op het omscholingstraject wat Hoppenbrouwers te bieden heeft. Alleen hoe kunnen ze omscholers het beste voor zich winnen? Wij ontwikkelden een nieuw creatief concept om ze met deze uitdaging te helpen. 

Wij verzorgden:

  • Creatief concept
  • Marketingadvies
  • Corporate story
  • Copy
  • Social content
  • Ontwikkeling diverse on- en offline middelen 

Switch naar de wereld van je doelgroep 

Werken bij Hoppenbrouwers is meer dan werken bij zomaar een technische dienstverlener. Dit betekent dat je onderdeel wordt van een familiebedrijf. Sommige mensen hebben van jongs af aan al een passie voor techniek, maar hebben zich daar nooit echt in verdiept of verder in ontwikkeld. Waarom zou je de overstap nu wél maken? Om daarachter te komen interviewden we medewerkers die het omschooltraject al volgden bij Hoppenbrouwers. Zo weten we wat hen beweegt en aanspreekt voor een overstap. Deze input vormde de basis voor het nieuwe creatief concept. 

Wij omarmen diversiteit 

Jezelf omscholen is spannend. Want loslaten waar je (eerder) voor leerde of ervaring in hebt is moeilijk. Om daar verandering in te brengen ontwikkelden we een pakkende tagline. Met ‘Hop maak de switch’ moedigen we jong en oud aan om toch de stap te maken. Want íedereen is bij Hoppenbrouwers welkom. Of je nu een achtergrond hebt in de horeca of het onderwijs, zolang je een passie voor techniek hebt is dat genoeg.

Medewerkers in de hoofdrol 

Voorbeelden van medewerkers zijn de beste bewijsvoering. Ze tonen dat je waarmaakt wat je belooft en laten overtuigend zien hoe leuk het is om bij jouw bedrijf te werken. Daarom gebruikten we voor deze campagne trotse en blije collega’s. We lieten zien wat er zoal mogelijk is bij Hoppenbrouwers voor omscholers en dat je achtergrond helemaal niet zo bepalend is. Zo zorgden we voor echte verhalen van echte mensen. Deze vertaalden we door in verschillende online en offline middelen. Van posters, social content tot display advertising.

Inmiddels is de campagne live, zo kan iedereen zien dat je ‘gewoon’ bij Hoppenbrouwers kunt werken. We kunnen niet wachten op de resultaten. 

 

We werken al een aantal jaren samen met CT. Met de komst van onze Hoppenbrouwers Academie voor omscholers hadden we in relatief korte tijd een nieuwe wervingscampagne nodig. Gelukkig konden we met CT snel schakelen en kwamen we samen tot een creatieve campagne. Zo zorgden we samen voor een pakkend concept met een actieve wervingsboodschap.

Linsey Thielen – Manager Marketing
Bente Verhoeven

Meer weten over deze case? Bente Verhoeven vertelt je er graag meer over.


Bel Bente op 073 - 613 80 00
of stuur haar een mailtje.


Meer Employer branding

Je tofste zomer ooit bij La Place Duinrell

La Place
Employer branding

Je tofste zomer ooit bij La Place Duinrell

Wordt het aardbeien plukken, schoonmaken of drankjes uitserveren? De zomer is voor jongeren de ideale periode om lekker bij te verdienen. En de ideale plek om dat te doen? Dat is natuurlijk La Place, op Duinrell.

Bezorgers werven op topsnelheid!

Jumbo
Employer branding

Bezorgers werven op topsnelheid!

Online boodschappen doen blijft groeien. Jumbo merkt dat maar al te goed. Om te zorgen dat alles logistiek op rolletjes blijft lopen, opent Jumbo hubs: centrale thuisbezorglocaties. Om deze hubs operationeel te krijgen, zoekt Jumbo veel bezorgers.

Op zoek naar medewerkers die ‘ervoor zorgen’

BrabantZorg
Employer branding

Op zoek naar medewerkers die ‘ervoor zorgen’

Ben je een zorgprofessional, dan wil je gewoon werken bij BrabantZorg! Voor ons een duidelijke conclusie na de klantbriefing. We zouden er bijna een carriѐreswitch door maken. Maar hoe zorgen we dat de wervingsdoelgroep hier ook zo over denkt?