Het Sint-Janslyceum
Corporate branding
Stoere campagne voor het Sint-Janslyceum
Een beetje apart en vooral heel goed. De slogan van het Sint-Janslyceum en het resultaat van onze wervingscampagne voor hun open dag.
Bouwmaterialen en grondstoffen zo vergaren dat ze hoogwaardig hergebruikt kunnen worden in de bouw. Dat is waar New Horizon Urban Mining sterk in gelooft en vol voor gaat. Zelf zeggen ze: “Wij slopen niet, maar oogsten.” De materialen die ze vrijmaken uit donorgebouwen, worden onder andere gebruikt om nieuw circulair bouwmateriaal van te maken. Dit alles vanuit een grote innerlijke drive en passie dat circulair beter is. Voor de economie én voor de natuur.
Wat we mochten doen:
Ontwikkel voor ons een naam, logo en lanceringsconcept voor een nieuw product dat we samen met twee partners - ZND Nedicom en Icopal – willen lanceren. Dit was de vraag die New Horizon ons stelde. We hadden al eerder een succesvolle samenwerking met New Horizon, dus wij stonden te trappelen. Dit keer ging het om circulaire bitumineuze dakbanen. Pardon? Je kent ze wel, de zwarte banen waarmee platte daken worden bedekt.
New Horizon kijkt op unieke manier naar gebouwen, bouwmaterialen en -producten. Als je een pand sloopt, heb je geen afval, maar komen er materialen vrij die je opnieuw in kunt zetten. De visie en gedachtegang achter hun aanpak en producten is zo sterk, dat willen we ook nu weer uitdragen. Circulariteit daar draait het om.
CT werkte het lanceringsconcept van dit nieuwe product uit. We bedachten de naam Citumen (circulair bitumen), ontwierpen het logo en het beeldmerk. Met ‘How we C circulairty’ en ‘Come and C for yourself’ legden we de aandacht op het nieuwe circulaire product en maakten we de link met het logo.
Citumen werd gelanceerd tijdens de Dutch Design Week. Icopal, producent van dit circulaire product, was hier met ZND Nedicom verantwoordelijk voor. Icopal nam contact met ons op en vroeg of wij mee wilden denken over hoe ze dit nieuwe product konden lanceren tijdens dit veel bezochte evenement. Uiteraard!
Van Bitumen naar Citumen is een ingewikkeld proces. Hoe leggen we dat helder uit? Met een animatie brachten we de processtappen van een oude dakbaan naar een nieuwe rol Citumen eenvoudig in beeld. Het resultaat: een klip en klare frisse animatie!
Voor de lancering van Citumen maakten we een video met freerunners. Zij kijken tenslotte op een andere manier naar de wereld, denken in mogelijkheden en zien volop kansen om waar dan ook, toffe stunts te maken. Op de dag zelf waren de freerunners live aanwezig om afwisselend met de video op een optreden te verzorgen. Dat was indrukwekkend. C for yourself!
Wat we verder nog ontwikkelden:
Een unieke en opvallende productlancering vol energie, zo mogen we het gerust noemen. De naam Citumen is sterk door zijn eenvoud. Samen met de andere producten die New Horizon ontwikkelt, benadrukken zij ook met Citumen het belang van circulaire bouwproducten. We zijn bij CT trots dat we met deze opdracht opnieuw een klein steentje bij mochten dragen aan het realiseren van een circulaire bouweconomie.
Meer weten over deze case? Mérit Michielsen vertelt je er graag meer over.
Bel Mérit op 073 - 613 80 00
of stuur haar een mailtje.
Meer Corporate branding