Neem contact met ons op »


Social content creatie: daar gebeurt het!

Jumbo

Social content creatie: daar gebeurt het!

Bij Jumbo werken meer dan 100.000 collega’s: van vakkenvullers en bezorgers tot planners en filaalmanagers. Iedereen is uniek, maar wat de collega’s samenbrengt is het Jumbo DNA: Samen, Ondernemen, Winnen. Hoe breng je dit Jumbo-gevoel over en maak je potentiële collega’s enthousiast voor een droombaan bij dit familiebedrijf? Via social media, natuurlijk! Daarom werken wij al jarenlang nauw samen met Jumbo aan een opvallende en herkenbare contentstrategie.

Wij verzorgden:

  • Social content strategie, in samenwerking ontwikkeld
  • Ontwikkeling concepten en formats 
  • Vormgeving posts 
  • Videografie en edit
  • Social copywriting

#Da’s leuk werken  

Onder de noemer ‘Jumbo Werkt’ laat Jumbo online zien dat werken bij dit grote familiebedrijf écht een feestje is. Om zoveel mogelijk (toekomstige) collega’s te vermaken, informeren, inspireren en motiveren, delen we continu leuke en inspirerende content op social media. Zo bouwen we aan een community waar iedereen zich thuis voelt.

Een effectieve mix  

Op basis van vier vastgestelde pijlers zorgen we voor gevarieerde content. Met ‘community’, ‘werkinspiratie’, ‘job perks’ en ‘klant centraal’ laten we zien wat er bij Jumbo speelt. Elke pijler krijgt maandelijks aandacht, waarbij ook het Jumbo DNA een grote rol speelt. Zo bedenken we een creatief concept dat inspeelt op de huidige trends, en vertalen dit door in meerdere contenttypes. Denk aan video’s, snippets, reels, posts en story’s. 

Van idee naar viral  

Om de concepten tot leven te brengen, werken we nauw samen met de collega’s van Jumbo. Want zij zijn immers het bewijs dat daar werken écht zo leuk is.Samen creëren we content en maken we gebruik van user generated content. Naast het filmen van de video’s, nemen wij ook de montage voor onze rekening, zodat we zorgen voor een compleet eindresultaat. En het effect? Onze ideeën hebben een sterke impact. Zo spelen we in op trends die passen bij het Jumbo DNA en de doelgroep. Een trend die viral ging onder veel jongeren was bijvoorbeeld de ‘Grawly trend’. Daar speelden we op in en behaalden we binnen enkele dagen maar liefst 6000 likes. Ook ligt het aantal views van onze content vaak tussen de 10.000 en 75.000!     

Communicatie Team is zeer kundig en ervaren in het maken en bedenken van content. We maken vaak gebruik van hun advies om zo samen onze content te optimaliseren. 

Kris Baudoin – Jumbo Social Advertising Specialist
Bente Verhoeven

Meer weten over deze case? Bente Verhoeven vertelt je er graag meer over.


Bel Bente op 073 - 613 80 00
of stuur haar een mailtje.


Meer Employer branding

Bezorgers werven op topsnelheid!

Jumbo
Employer branding

Bezorgers werven op topsnelheid!

Online boodschappen doen blijft groeien. Jumbo merkt dat maar al te goed. Om te zorgen dat alles logistiek op rolletjes blijft lopen, opent Jumbo hubs: centrale thuisbezorglocaties. Om deze hubs operationeel te krijgen, zoekt Jumbo veel bezorgers.

De juiste ingrediënten voor ’n wervelende wervingscampagne

La Place
Employer branding

De juiste ingrediënten voor ’n wervelende wervingscampagne

La Place is een groeiende succesformule. Elke dag brengt La Place bij duizenden gasten een glimlach op het gezicht, met huisgemaakte, dagverse en natuurlijke gerechten.

Bezorger van de leukste boodschap

Jumbo
Employer branding

Bezorger van de leukste boodschap

Online boodschappen doen is populair en blijft groeien. Zo ook bij Jumbo. Met een groei van 50% in 2020 bereikt Jumbo een online jaaromzet van € 500 miljoen.