Neem contact met ons op »


Een krachtige campagne voor de klas

Transvita

Een krachtige campagne voor de klas

Het lerarentekort in het basisonderwijs is groot, zeg maar gerust nijpend. Veel scholen staan te springen om nieuwe toppers voor de klas. De aanwas van PABO-studenten is onvoldoende om het lerarentekort op te vangen. Het basisonderwijs wil daarom ook dat carrièreswitchers en herintreders de stap (weer) zetten naar het onderwijs. Maar hoe kom je op de juiste manier en met de juiste boodschap bij ze in het vizier? 

Wij verzorgden:

  • Communicatiestrategie
  • Creatief campagneconcept
  • Fotografie en – begeleiding
  • Vormgeving en ontwikkeling statische en dynamische online banners kanalen
  • Tekst en vormgeving toolbox scholen met posters, flyers en kaarten

Een vak apart

Het ondersteunen en ontzorgen van scholen bij het selecteren en begeleiden van leerkrachten en invalkrachten. Daar heeft Transvita, een regionaal transfercentrum van samenwerkende schoolbesturen voor de regio Utrecht,  alle kennis voor in huis. Maar leerkrachten werven, da’s een vak apart. Daarom zocht Transvita een communicatiebureau voor een aansprekende online campagne om zoveel mogelijk nieuwe leerkrachten te werven voor de regio Utrecht. En ook voor het aanpassen van de landingspagina voordeklas.nl konden ze communicatieadvies en een goede pen gebruiken. 

Duwtje in de rug

De vijver waar je in kunt vissen is groot. Keuzes maken was nodig. We richtten ons op mensen die niet negatief tegenover het basisonderwijs staan; die hier zelfs (onbewust) interesse in hebben. De focus lag op herintreders en carrièreswitchers tussen de 35 en 50 jaar. Mensen met de nodige levenservaring, mogelijk op een keerpunt in hun werkambities. Met een leeftijd waarop je vaak maatschappelijk relevant wilt zijn. Misschien hebben ze het beroep als leerkracht al eens (her)overwogen, maar om wat voor reden dan ook nog niet die stap gezet. Door drempels en belemmeringen weg te nemen, geven we ze dat duwtje in de rug. 

communicatieteam_transvita_posters2.jpg

Je hebt het in je! 

Een ander ziet soms beter wat je in huis hebt dan jijzelf. Daarom is het lekker dat iemand je wijst op jouw volledige potentieel. Met de centrale boodschap ‘Jouw kracht = leerkracht!’ maken we mensen uit de doelgroep bewust van hun waardevolle eigenschappen. Want hun kwaliteiten – motivator, teambuilder, gangmaker of expert - die passen heel goed bij het basisonderwijs.

Kleurrijk en verbindend 

Fotografie (door United Studios) en pakkende teksten; ze verbinden iemands persoonlijke vaardigheden met het basisonderwijs. Toffe typografie en kleurrijke grafische elementen erbij… en zo ontstond een mooie serie campagnebeelden. De basis voor opvallende online (geanimeerde) banners en advertenties, ontwikkeld samen met online recruitmentbureau VONQ. De landingspage voordeklas.nl was het centrale punt voor meer informatie en de vacatures op scholen. 

Een online campagne, dat was nadrukkelijk de wens van Transvita. Eigenwijs als we zijn, adviseerden we ook een toolkit voor scholen. Want ook die ouder op het schoolplein heeft potentieel. En zo ontvingen alle scholen in de regio ook een set middelen om persoonlijk uit te delen aan ouders, om de online campagne kracht bij te zetten. En, mooi meegenomen: hiermee laat Transvita zelf ook zien hoe ze meehelpt het lerarentekort op te lossen. Imago-technisch een slimme zet. 

Op de kaart 

De functie van leerkracht in het basisonderwijs nadrukkelijk op de kaart zetten in de regio Utrecht, daar zorgde deze campagne zeker voor. Via YouTube, Instagram, Facebook en SEA vonden veel geïnteresseerden de weg naar Voordeklas.nl. Voor een voorzichtige oriëntatie – de zelftest – of een concrete sollicitatie, via de portal van Transvita of direct bij de scholen. En dat betekent: meer mensen voor de klas! Misschien ook iets voor jou…?

 

communicatieteam_transvita_posters3.jpg

Een goede en kundige aanpak. Een krachtige, frisse en originele campagne, met een goede balans tussen inhoud, zakelijk en aansprekend. Door een echt betrokken team, dat proactief meedenkt en goed luistert. Soms positief eigenwijs; dat kwam het resultaat ten goede. Veranderde er iets tijdens het ontwikkelproces, dan schakelden jullie snel. In het contact was de Brabantse gezelligheid merkbaar, dat maakte het fijn samenwerken.

Gerard Couprie, projectleider Transvita
Eefje Besselink

Meer weten over deze case? Eefje Besselink vertelt je er graag meer over.


Bel Eefje op 073 - 613 80 00
of stuur haar een mailtje.


Meer Employer branding

Vakmensen werven met vakmensen

Hoppenbrouwers Techniek
Employer branding

Vakmensen werven met vakmensen

De krapte op de arbeidsmarkt raakt vele sectoren en ook Hoppenbrouwers Techniek kent de uitdagingen als geen ander. Toch staan die hun groeiambities niet in de weg en wordt de ene na de andere vestiging geopend.

Op zoek naar medewerkers die ‘ervoor zorgen’

BrabantZorg
Employer branding

Op zoek naar medewerkers die ‘ervoor zorgen’

Ben je een zorgprofessional, dan wil je gewoon werken bij BrabantZorg! Voor ons een duidelijke conclusie na de klantbriefing. We zouden er bijna een carriѐreswitch door maken. Maar hoe zorgen we dat de wervingsdoelgroep hier ook zo over denkt?

De juiste ingrediënten voor ’n wervelende wervingscampagne

La Place
Employer branding

De juiste ingrediënten voor ’n wervelende wervingscampagne

La Place is een groeiende succesformule. Elke dag brengt La Place bij duizenden gasten een glimlach op het gezicht, met huisgemaakte, dagverse en natuurlijke gerechten.