Vrolijk Online
Corporate branding
Een gloednieuwe merkpositionering die je vrolijk maakt
Doen waar we vrolijk van worden! Dat is vanaf 2015 het enthousiasmerende motto van Vrolijk Online.
Lijnen van verschil lopen dwars door Brabant heen. Verschillen die interessant en spannend zijn, maar ook problematisch kunnen zijn of worden. Zeker in deze tijd waarin we voor grote veranderingen staan, met impact op alle Brabanders. Hoe leven we samen in Brabant en hoe geven we samenleven vorm richting de toekomst? BrabantKennis verkent de bubbels en breuklijnen in onze provincie.
Vraag
Voor Bubbels & Breuklijnen in Brabant zocht BrabantKennis naar een beeldconcept om door te voeren in alle uitingen. De uitingen? Die worden nog verkend. Deze krijgen vorm naarmate de verkenning vordert. En vormen zich naar de inhoud van de verkenning.
Voor het beeldconcept en de themabeelden van Bubbels & Breuklijnen werkten we samen met conceptmaker en fotograaf Willeke Machiels. Haar presentatie met portretten en infographics op basis van fotografie, inspireerde ons bij de uitwerking van het creatieve concept. We sloten hierop aan met een grafische stijl waarin we mensen, verdeeldheid en samenhang combineren. Een mozaïek waarbij mensen centraal staan. Met hun onderlinge verdeeldheid en veilige bubbels. Wij creëerden een basisvisual en -stijl die hierop aansloot.
Vanuit de basisvisual maken we doorvertalingen naar verschillende beeldvarianten en uitingen. We leggen hierbij een link naar specifieke onderwerpen binnen de verkenning, zonder de rode draad in het geheel aan uitingen te verliezen.
BrabantKennis ging op verkenning in de bussen in Brabant. Een plek waar chauffeurs en passagiers elkaar soms elke dag zien en vragen hoe het gaat. Voor BrabantKennis een plek om dichter bij de realiteit te komen en deze invoelbaar te maken.
BrabantKennis ging in gesprek met deze Brabanders in de bus. Wat een inspirerende verhalen leverde dit op! Samen met BrabantKennis bundelden we deze verhalen in een boekje, de eerste in een serie. Eddie Mol portretteerde deze geïnterviewden en fotografeerde de installatie van de bus, die met BrabantKennis door Brabant reist.
Worden de verschillen in Brabant alsmaar groter of gaat het om een vermeende kloof met toenemende polarisatie, grotere kansenongelijkheid, bubbels en onbehagen?
BrabantKennis bracht de ongelijkheid in Brabant in kaart. Wij maakten een creatieve vertaling met de tabellen, kaartjes en fotografisch, sprekende datavisuals naar een tweede boekje binnen de serie van Bubbels & Breuklijnen.
Verenigingen als grote verbinder van de Brabantse samenleving, waar we elkaar ontmoeten buiten onze bubbels en over breuklijnen heen. Maar is dit eigenlijk wel zo?
BrabantKennis vroeg experts en ervaringsdeskundigen naar hun verhalen. Met deze briefwisseling, conceptuele portretten en een historisch verslag maakten we de derde publicatie compleet.
Voor het verzamelen van alle publicaties ontwikkelden we een mooie, compacte verzamelmap in passende stijl.
Met deze vormtaal en beelden kan BrabantKennis haar verkenning visueel kracht bij zetten. En een pakkende, herkenbare stijl meegeven aan presentaties, nieuwsbrieven en social media berichten.
BrabantKennis blijft het gesprek voeren, verzamelt feiten en data en zoekt actief naar inspiratie en informatie. Waar wij met veel plezier vorm aan geven.
“Communicatie Team wist de kern van onze identiteit goed te verbeelden in onze nieuwe huisstijl. Een visuele stijl die in al haar verschijningsvormen goed tot zijn recht komt, van corporate beeldset tot logo‑animaties en van website tot diverse promotiemiddelen. De stijl is ook direct toegepast in de grafische items voor de verkenning Bubbels & Breuklijnen, met sterke en tot de verbeelding sprekende visualisaties. We kijken uit naar de mooie dingen die we samen nog mogen gaan maken in de toekomst.”
Meer weten over deze case? Henriëtte Seriese vertelt je er graag meer over.
Bel Henriëtte op 073 - 613 80 00
of stuur haar een mailtje.
Meer Corporate branding