Strategische kijk op samenwerken

Yris

Strategische kijk op samenwerken

Drie unieke organisaties, allemaal actief en vooruitstrevend in de publieke sector. Twee op het gebied van mobiliteit, interim, werving & selectie en Appa (Algemene pensioenwet politieke ambtsdragers, ja ja we leren iedere opdracht wat bij). En de derde richt zich op ondernemingsraden. Een deel van hun werkzaamheden overlapt elkaar, maar ieder bedrijf heeft ook zijn eigen kwaliteiten en aandachtsgebieden. Hun wens? Intensiever samenwerken en werkzaamheden waar mogelijk integreren, mét behoud van de eigen identiteit van iedere organisatie. 

Wat we mochten doen:

  • Positionering samenwerking
  • Gezamenlijke merkwaarden
  • Naam Yris
  • Logo Yris
  • Huisstijl manual
  • Advertentie lancering nieuwe naam
  • Aanpassen bestaande middelen naar nieuwe huisstijl

Samenwerken vanuit één naam

Hoe kunnen wij onze samenwerking op een aansprekende manier vanuit een nieuw moedermerk kenbaar maken aan de markt? Dit uitdagende vraagstuk legde Geerts & Partners, ABGL en MZ Services bij ons neer. Het belangrijkste uitgangspunt: het is relaties duidelijk dat de drie partijen met elkaar de toekomst verder aangaan waarbij iedere partij individueel herkenbaar blijft. En dat alles helder, fris en onderscheidend!

Bourgondische brainstorm_2.jpg

Bij grote vraagstukken trappen we samen met de klant de opdracht af met een Bourgondische brainstorm.

Eigen kijk op zaken

Kwaliteit en persoonlijk contact staan bij alle drie de bedrijven voorop. Aan die menselijke maat wilden we bij de ontwikkeling van de nieuwe naam vasthouden. Sterker nog, deze zelfs benadrukken. Ieder bedrijf kijkt vanuit een eigen invalshoek naar de klant. Juist die verschillende inzichten wilden we tonen. Hiermee halen ze namelijk het beste uit de klant en uit zichzelf naar boven. De meerwaarde van de samenwerking laten zien, dát is relevant.

Zo zien wij het

Samen zien Geerts & Partners, ABGL en MZ Services dus méér. Hun vooruitstrevende kijk op mobiliteit en hun persoonlijke aanpak komen samen en zorgen voor een nieuw en breder kleurenpalet. Een palet dat bij elke opdracht weer anders kan worden ingezet. Hun focus ligt op samen nieuwe uitdagingen aangaan, grenzen verleggen en komen tot nieuwe oplossingen. Uit dit alles stelden we drie nieuwe merkwaarden op en bedachten we vervolgens de naam Yris voor het moedermerk. Persoonlijk, krachtig en letterlijk refererend aan hun kijk op zaken. 

Eigen(zinnige) typografie

Na de positionering, de merkwaarden en de naam, ontwikkelden we ook een huisstijl voor Yris: een beeldmerk, kleurenpalet én eigen typografie. Modern, fris, maar ook een tikje eigenzinnig. Precies wat de bedrijven uit willen dragen. Alles komt samen in de huisstijlmanual: een mooie basis die in de toekomst nog verder uitgebreid kan worden.

Alles in huis

Een veelzeggende naam, versterkt met een kenmerkend logo en een eigen huistijl. Alles in huis om de samenwerking tussen de drie bedrijven intern met trots te lanceren en extern breed te delen. Een mooie start van een veelbelovende samenwerking!

“De samenwerking met CT werkte heel goed. Met Mérit als vast aanspreekpunt konden we altijd snel schakelen. De opdracht die we aan CT hebben gegeven, is heel scherp en ‘spot on’ uitgevoerd!’

Geerts & Partners, ABGL en MZ Services
Mérit Michielsen

Meer weten over deze case? Mérit Michielsen vertelt je er graag meer over.


Bel Mérit op 073 - 613 80 00
of stuur haar een mailtje.


Meer Corporate branding

De bubbels en breuklijnen in Brabant

BrabantKennis
Corporate branding

De bubbels en breuklijnen in Brabant

Voor Bubbels & Breuklijnen in Brabant zocht BrabantKennis naar een beeldconcept om door te voeren in alle uitingen. Wij creëerden een basisvisual en -stijl die hierop aansloot.

Energiebesparende maatregelen? Zij hebben het al!

Gemeente ’s-Hertogenbosch
Corporate branding

Energiebesparende maatregelen? Zij hebben het al!

“Ik wil mijn woning verduurzamen, maar waar moet ik beginnen? Zonnepanelen, dakisolatie of een spouwmuur? En hoe zit het met subsidie? Ik moet me daar echt even in verdiepen, maar dat komt vast nog wel een keer.”

CT helpt Odura haar verhaal te vertellen

Odura
Corporate branding

CT helpt Odura haar verhaal te vertellen

De uitdagende en prachtige missie van Odura is het versnellen van de energietransitie. Het bedrijf met veelal bèta-knappe-koppen stelde zichzelf de vraag: hoe kunnen we de wereld, op een eenduidige manier, vertellen wat wij doen? Samen gingen we aan de slag met het aanscherpen van de positionering.