Internal branding

Internal branding

Extern winnen = 
intern beginnen

Als organisatie wil je succesvol zijn. Betrokken medewerkers zijn daarbij je sleutel tot succes. Om je boodschap extern geloofwaardig uit te kunnen dragen, moet deze intern gedragen worden. Wij weten hoe we dit samen met jou kunnen aanpakken!

Betrokken medewerkers, blije klanten

 

Misschien herken je het wel: als je plezier hebt in je werk barst je van de energie. Het maakt je enthousiast en creatief. Je zit vol ideeën en bent veel productiever. 

Bevlogen medewerkers doen hun werk met meer liefde. Ze zetten een stapje extra voor de klant, omdat ze weten dat dit belangrijk is voor het succes van het bedrijf.

Dat zorgt voor een hogere klanttevredenheid. Daarmee dragen ze bij aan de goede reputatie van je organisatie.

Medewerkers die plezier hebben in hun werk, vervullen een belangrijke ambassadeursrol. Ze bevelen je organisatie namelijk eerder aan bij familie en vrienden. Dat kan je zelfs nieuwe klanten en collega’s opleveren!

Corporate-branding-2.jpgInternal-branding-1.jpg

Een breed gedragen verhaal

Je wilt dat medewerkers zich verbonden voelen met jouw organisatie. Dat begint met een inspirerend verhaal. Waar staan jullie voor? Waar willen jullie naar toe? Welk hoger doel streven jullie na? Dit werkt als een kompas; het geeft richting.

Het verhaal moet in het bewustzijn van je medewerkers gaan zitten. Maak het daarom tastbaar. Betrek je medewerkers erin, laat zien welke rol zij hebben en welke waardevolle bijdrage zij leveren aan het grote geheel. Geef je medewerkers de ruimte om zelf met ideeën te komen hoe zij hier invulling aan kunnen geven.

Je medewerkers meenemen

Hoe neem je medewerkers op een effectieve en aantrekkelijke manier mee in je verhaal? Samen ontwikkelen we een interne communicatiestrategie. Deze vertalen we naar een creatief concept met een pakkende interne boodschap en beeldtaal. Het vormt de paraplu die samenhang creëert tussen alle middelen, tools en activiteiten.

Met een concept dat meerdere jaren als basis dient voor je interne communicatie, maken we samen ambassadeurs van je medewerkers. Daarom betrekken we ze altijd bij de invulling en uitrol van de campagne en bijbehorende content.

Employer-branding-3.jpg

Internal Branding cases

Sterk staaltje positioneren

Mennens
Internal branding

Sterk staaltje positioneren

Met een blik naar de rijke historie (135 jaar!) en hun expertise op het gebied van hijs- en heftechniek loopt Mennens voorop. Iets om trots op te zijn en breed te delen. Geïnspireerd door hun mooie verhaal zijn wij samen met deze gigant aan de slag gegaan met een nieuwe positionering.

Bouwen aan een sterke en gezonde merkidentiteit

GGD
Internal branding

Bouwen aan een sterke en gezonde merkidentiteit

GGD West-Brabant en GGD Hart voor Brabant bundelen hun krachten voor een gezondere toekomst. Met de visie "Wij maken samen gezond gewoon" staat gezondheid centraal in hun strategie en merkidentiteit. De transitie begon intern, waarbij medewerkers als eerste werden betrokken. Extern werd de merkidentiteit versterkt met een vernieuwde huisstijl en communicatiemiddelen. Deze samenwerking benadrukt het belang van gezondheid en een sterke positionering van GGD.

Alles voor de leukste boodschap

Jumbo
Internal branding

Alles voor de leukste boodschap

Jumbo wil dat haar klanten met plezier hun boodschappen doen. Het moet bijna voelen als een feestje.

Dit kunnen we samen realiseren

Animatie | Campagne | Concept | Doelgroepanalyse  | E-learning | Flyer | Folder | Fotografie | Infographic | Intranet | Kaarten | Login schermen | Magazine | Medewerkers-app | Middelenmix | Narrowcasting | Poster | Social media | Strategie | Tafelstaander | Video | Wallpapers

Kan jouw internal branding wel een opfrisbeurt gebruiken?

Eefje Besselink

Bel Eefje Besselink op
073 - 613 80 00

of stuur haar een mailtje.

Je organisatie onderscheidend in de markt zetten?

Ga naar Corporate branding »

Je organisatie onderscheidend in de markt zetten?

Ga naar Employer branding »