Kameraden (h)oudje jong!

Kameraden koppelt jongeren tussen de 20 en 35 jaar aan ouderen. In kleine groepjes bezoeken zij regelmatig een 65+’er om gezellige dingen te doen. Samen koken bijvoorbeeld, of een spelletje spelen. Dit geweldige Bossche initiatief draait al een paar jaar met succes.

Nu is het tijd om te groeien en landelijk op te schalen én om nog meer jongeren te werven. Een mooi streven, waar Kameraden CT inschakelde voor de ontwikkeling van een creatief communicatieconcept.

Waardevol contact

Hoe brengen we jongeren in contact met (eenzame) ouderen? Jongeren van nu maken steeds bewustere keuzes over hoe ze hun schaarse vrije tijd invullen. Daarom moeten we jongeren iets bieden met meerwaarde. Iets dat waardevol is op de langere termijn en dat meer is dan een ‘zielige’ oudere helpen. Ouderen zijn namelijk niet zielig! Ze brengen kennis, kunde en ervaring met zich mee. Een win-winsituatie dus.

In iedere oudere zit een jongere

Vanuit die gedachte gingen we aan de slag met een visueel concept, ondersteund door de nieuwe pay-off: Kameraden (h)oudje jong! Want in iedere oudere zit een jongere met ervaring, iedereen is ooit jong geweest. Dit brachten we letterlijk in beeld in een aantal krachtige visuals.

Echt teamwork

Ondersteund door het nieuwe concept presenteerde Kameraden zich bij het Oranje Fonds voor mogelijke subsidie voor hun initiatief. Ook organiseerde de stichting een pubquiz met muziekthema. Een mooi middel om de doelgroepen bewust te maken van de kracht van jongeren en ouderen samen: de kennis van nu én toen gecombineerd. Echt teamwork.

Ook dit project was écht teamwork tussen Kameraden en CT: we werkten belangenloos en met veel liefde en plezier mee aan dit prachtige project. Bekijk hier om welke goede doelen we nog meer geven.

Meer weten?

Niels Kiené

Niels Kiené

Creatief strateeg
Henk Jansen

Henk Jansen

Directeur