communicatie_team_agrifood_campagnebeeld

Crossmediale campagne voor Innovatieprogramma Voeding & Gezondheid

In 2020 is Noordoost Brabant topregio in agrofood en één van de gezondste en vitaalste regio’s van de wereld. Met internationale allure, nationale aantrekkingskracht en succesvolle lokale samenwerking. Dat is de ambitie van AgriFood Capital.

Om dit te bereiken begeleidt AgriFood Capital ondernemers bij het ontwikkelen, testen en financieren van innovatieve projecten. Zo ook binnen één van de thema’s: Voeding & Gezondheid.

communicatie_team_portfolio_agrifood_iconen1
agrifood-capital_food-to-fit_iconen

‘Pareltjes’ als ambassadeurs

Om het thema Voeding & Gezondheid meer bekendheid te geven in de regio schreef AgriFood Capital een pitch voor een campagne uit. Deze moest naast naamsbekendheid ook zorgen voor nieuwe bedrijvigheid, en samenwerking tussen ondernemers, overheid en onderwijs stimuleren.

Met ons voorstel voor de invulling van de crossmediale communicatiecampagne, de campagnenaam ‘Food to Fit’ én opvallende campagnestijl wonnen we de pitch en mochten we aan de slag! Binnen de campagne kregen de ‘pareltjes’ uit de regio – geslaagde projecten rondom voeding & gezondheid – een ambassadeursrol. We adviseerden hoe AgriFood Capital meer free publicity rondom Food to Fit kon genereren en hoe de inzet van social media een succesvolle bijdragen kon leveren de doelstellingen.

agrifood-capital_food-to-fit_infographic

Food to Fit Awards voor beste innovatie

Ook zagen de Food to Fit Awards het daglicht: dé prijs voor de beste innovatie (product, dienst of concept) op het terrein van voeding en gezondheid. We dachten mee over het concept en de invulling van deze competitie. Uit maar liefst 32 inzendingen koos de vakjury drie finalisten. In infographics en video’s, geheel in campagnestijl, kwamen de highlights en meerwaarde van de innovatie duidelijk tot uiting. Uiteindelijk ging FruitFunk – gezond fruitsnoep – uit Tilburg met de bokaal én een cheque van € 2.500,- euro naar huis.

Meer weten?

Eefje Besselink

Eefje Besselink

Accountdirector & communicatieadviseur
Debbie van Leeuwen

Debbie van Leeuwen

Communicatieadviseur & copywriter