Corporate branding

Corporate branding

Weten wat je belooft, 
waarmaken wat je gelooft

Wat je doet is meestal kopieerbaar. Maar wie je bent niet. Om je organisatie onderscheidend in de markt te zetten, is het van belang dat je weet waar je voor staat en dit consistent uitdraagt. Wij helpen je graag bij het creëren van een voorkeur voor jouw merk. Én vooral ook bij hoe je deze behoudt!

Je organisatie op z’n best

Wanneer je jezelf kunt zijn, ben je op je best. Samen onderzoeken we wat jouw organisatie nou écht bijzonder maakt. Wat zijn je drijfveren? Wat kun je betekenen voor je klanten? Wat zijn belangrijke waarden daarbij? Het is dus van belang om duidelijke doelen te stellen en keuzes te maken.

Om te weten waar je kansen liggen, brengen we ook je doelgroep, relevante maatschappelijke trends en je concurrentie in beeld. Als je merk of organisatie onderdeel is van een moederorganisatie, nemen we hierin ook jullie merkarchitectuur mee.

Employer-branding-2.jpgCorporate-branding-1.jpg

Het kompas waar je op vaart

Waar jouw organisatie voor staat en waarin deze zich onderscheidt komen samen in het merkverhaal. Samen met je waarden en je doelen vormt je merkverhaal het kompas waar je organisatie op vaart.

Je merkbelofte vertalen we naar een inspirerende tagline. Deze regel kun je zien als toetssteen bij het waarmaken van je belofte in communicatie, gedrag en dienstverlening.

Je verhaal consistent uitdragen 

Vanuit je merkverhaal geven we je organisatie een gezicht. Zowel in woord als in beeld. Denk aan een visuele identiteit, tone-of-voice, huisstijl- en campagne-uitstraling.

Alles wat je doet versterkt elkaar en draagt bij aan het waarmaken van wat je belooft. Daarom is het belangrijk dat je uitingen consistent zijn. Zo werk je duurzaam aan je merkvoorkeur en daarmee aan loyale klanten en stevige relaties.

Minstens zo belangrijk zijn je medewerkers. Zij moeten het merkverhaal immers omarmen en gaan uitdragen. Met onze kennis van Internal branding helpen we je daar graag bij.

Corporate-branding-4.jpgCorporate-branding-3.jpg

Corporate Branding cases

Een gloednieuwe merkpositionering die je vrolijk maakt

Vrolijk Online
Corporate branding

Een gloednieuwe merkpositionering die je vrolijk maakt

Doen waar we vrolijk van worden! Dat is vanaf 2015 het enthousiasmerende motto van Vrolijk Online.

PETje af voor goede communicatie

Resilux
Corporate branding

PETje af voor goede communicatie

PET-flessen, je weet wel de kunststof flessen. Ze zijn er in allerlei soorten en maten en je komt er dagelijks mee in aanraking.

Energiebesparende maatregelen? Zij hebben het al!

Gemeente ’s-Hertogenbosch
Corporate branding

Energiebesparende maatregelen? Zij hebben het al!

“Ik wil mijn woning verduurzamen, maar waar moet ik beginnen? Zonnepanelen, dakisolatie of een spouwmuur? En hoe zit het met subsidie? Ik moet me daar echt even in verdiepen, maar dat komt vast nog wel een keer.”

Dit kunnen we samen realiseren

Abri | Advertentie | Animatie | Bedrijfsfilm | Billboard | Campagne | Concept | Content | Huisstijl | Infographic | Magazine | Merkverhaal | Positionering | PR | Social media | Strategie | Video | Website | Radio en TV commercials

Wil jij weten wat jouw organisatie uniek maakt?

Ilse Woestenburg

Bel Ilse Woestenburg op
073 - 613 80 00

of stuur haar een mailtje.

Betrokken en bevlogen medewerkers creëren?

Ga naar Internal branding »

Je organisatie onderscheidend in de markt zetten?

Ga naar Employer branding »