Promotie van een groenblauw gebied: Van kanaal naar park

Hét kanaal van ’s-Hertogenbosch, de Zuid-Willemsvaart, wordt het Zuid-Willemspark. Niet zomaar een park, maar een 12 kilometer lang gebied met meerdere functies: een centrale ontmoetingsplek. Met ruimte voor initiatieven van inwoners en ondernemers. En dus is het belangrijk dat iedereen in en rondom ’s-Hertogenbosch van de plannen weet of – liever nog – actief meedenkt en meedoet.

Van visuele identiteit tot campagne

Een bijzonder park vraagt ook om een bijzondere aanpak. Daar houden we van bij CT. Een geheel eigen visuele identiteit voor het park zorgt voor een paraplu om de plannen kenbaar te maken. Deze visuele identiteit kenmerkt zich door elementen uit de beroepsvaart van toen én door elementen van de toekomstplannen. Een levend grafisch patroon wat terug te zien is in alle communicatie.

Zo zie je de stijl terug op vier karakteristieke bruggen in de binnenstad die onderdeel worden van het toekomstige Zuid-Willemspark. Inwoners, ondernemers en andere geïnteresseerden werden via een print- en social campagne uitgenodigd om naar de Avond van het Zuid-Willemspark te komen. Daar werden de eerste schetsontwerpen door wethouder Eric Logister en landschapsarchitect Peter Lubbers aan het publiek onthuld. Het resultaat van de campagne: een overvol Koudijs Kafé en erg enthousiaste reacties.

  • Zuid-Willemspark-campagne-website

Zuidwillemspark.nl, ruimte voor ideeën!

Het project Zuid-Willemspark krijgt de komende decennia verder vorm. Om inwoners hiervan op de hoogte te stellen en mee te nemen in de visie en de plannen, ging begin 2017 de website www.zuidwillemspark.nl live. Op een interactieve kaart zijn de plannen te bekijken. De activiteitenkalender bevat alle evenementen, en er is ruimte om ideeën in te zenden. Doe je mee, dan wordt jouw initiatief misschien wel werkelijkheid!

Interactieve content tijdens wandeling

Om iedereen met initiatieven een podium te geven en betrokkenheid van bewoners vast te houden, plant de gemeente ook een week vol activiteiten. Voorbeelden zijn een Insta-cruise op de Zuid-Willemsvaart – exclusief voor actieve Instagrammers uit de regio – en een interactieve wandeling langs het water. Geïnteresseerden krijgen via een Layar-app extra content te zien. Zo luisteren wandelaars naar verhalen, zien zij hoe de omgeving er ooit uitzag en horen ze wat de toekomstvisie is.

Meer weten?

Joke van Gompel

Joke van Gompel

Communicatieadviseur