Medewerkers informeren en inspireren

Bij Jumbo werken meer dan 70.000 mensen. In de winkels, op het hoofdkantoor en in de distributiecentra. Veel verschillende doelgroepen om te informeren en te inspireren. Onder andere via intranet, narrowcasting en interne nieuwsbrieven.

Jumbo, al jaren trouwe opdrachtgever van CT, vroeg ons om de content voor deze interne middelen voor onze rekening te nemen. CT riep in korte tijd een contentteam tot leven dat hiermee vol enthousiasme aan de slag ging.

Online, offline, copy en video

Nieuwsitems schrijven, video’s produceren, fotografie, interviews, redactie en de complete vormgeving: we zijn van alle markten thuis als het om contentcreatie gaat.

Bijna dagelijks verzorgen we nieuwsberichten voor JumboNet, het intranet van Jumbo. Ook de Wij van Jumbo nieuws-staanders van de bijna 600 winkels en de 8 distributiecentra pakken we van begin tot eind op, in nauwe samenwerking met het interne redactieteam bij Jumbo. Deze driehoeksstaanders verschijnen 8 tot 12 keer per jaar.

De programmering van JumboTV: eveneens een wekelijks terugkerend item voor ons contentteam. Intern én extern nieuws, recepten, klantcomplimenten, video’s… om maar een greep uit de vele items te nemen. De korte video’s verzorgen we in samenwerking met onze ‘filmmannen’, Studio Reinoud & Jules.

Op onderzoek uit…

In eerst instantie namen we het stokje over van onze voorgangers. Maar we zouden CT niet zijn als we niet kritisch zouden kijken naar de beleving van alle interne communicatie. Worden de nieuwsbrieven eigenlijk goed gelezen? Hoe worden de items op JumboTV beoordeeld?

Inmiddels is het onderzoek onder de verschillende interne doelgroepen afgerond. Aan de hand van de resultaten en onze eigen ervaringen gaan we het pakket aan middelen en de content nog eens goed onder de loep nemen en verbeteren. Wordt vervolgd!

Meer weten?

Merit Michielsen

Merit Michielsen

Communicatieadviseur
Roos de Waart

Roos de Waart

Projectmanager
Debbie van Leeuwen

Debbie van Leeuwen

Copywriter & communicatieadviseur