Profiteren van nieuwe prijzen én vrije schapruimte

Johnson Petfoods past de prijzen aan. Goed nieuws voor bestaande en potentieel nieuwe afnemers!  En voor de importeur en distributeur van kwalitatief hoogwaardige diervoeding lagen nog meer kansen: in de dierenspeciaalzaken werd vrije schapruimte verwacht. Johnson schakelde CT in voor een passende communicatiestrategie.

Hoge kwaliteit. Vaste lage prijs. Gelijke hoge marge.

Johnson Petfoods staat met Profine dierenvoeding voor kwaliteit tegen een scherpe prijs. Daarnaast zijn transparantie, oprechte communicatie en samenwerking erg belangrijke waarden voor het bedrijf. Die namen we dan ook als uitgangspunt voor onze communicatieaanpak. Daarin stond centraal:

  • Transparant zijn over prijs en marges
  • Eerlijk communiceren
  • Voordeel voor alle partijen, win-win situatie
  • Samenwerken met de detaillist

Beelden van brokken

Hoe val je nu op binnen de wereld van de dierenvoeding? Een wereld waarin leveranciers vaak communiceren op productniveau. Beelden van brokken, natvoer, paté… Meestal in combinatie met een blij huisdier.

Wij kozen voor een ander beeld voor de campagne voor Profine: de neus. Symbool voor de goede kwaliteit van de voeding. En dat spreekt honden- en kattenbezitters aan. Want het beste voor hun huisdier, daar gaat het om. De campagneslogan werd ‘Profijt! Daar hebben wij een neus voor.’