• Parkeergarage St.-Jan campagne Jazz in Duketown

Promotiecampagne Parkeergarage St.-Jan: Hier begint het.

In ’s-Hertogenbosch werd in de zomer van 2015 een gloednieuwe ondergrondse parkeergarage geopend. Communicatie Team werkte mee aan de promotiecampagne, met als centrale boodschap ‘Hier begint het’.

Parkeren, een échte belevenis

Parkeergarage St.-Jan is ruim, van alle gemakken voorzien en het bijzondere ontwerp maakt parkeren een echte belevenis. De garage won niet voor niets een ESPA Gold Award: dé onderscheiding voor garages met een uitzonderlijk hoge kwaliteit. Om meer bekendheid te geven aan de nieuwe parkeergarage, liet de gemeente ‘s-Hertogenbosch een promotiecampagne ontwikkelen. Samen met Empaction, adviseurs in parkeerstrategie en marketing, stelden we een plan van aanpak op en bedachten we een aansprekend concept.

Parkeergarage St.-Jan website
Parkeergarage St.-Jan animatie
Parkeergarage St.-Jan Instagram

Hier begint het.

Als uitgangspunt voor het concept namen we ’s-Hertogenbosch als ‘Meest Gastvrije Stad van Nederland’. En die gastvrijheid begint natuurlijk al op het moment dat je de stad binnenkomt. Een gastvrij ontvangst, waar je ook voor komt. Of het nu een theaterbezoek, de kermis, Jheronimus Bosch 500 of Jazz in Duketown is. Alle relevante Bossche evenementen en belevenissen starten in Parkeergarage St.-Jan: Hier begint het.

Daarnaast ontwikkelden we een opvallende visuele stijl; eerst in illustratiestijl, daarna – na de opening – met echte fotografie ín de garage. Waarbij we de beleving letterlijk in de garage brachten. Dit responsive concept leende zich perfect als drager van alle communicatie rondom de garage.

Autodrop en animaties

We ontwikkelden verschillende campagne-uitingen en (openings)acties met partners uit de stad, om een bijdrage te leveren aan de bekendheid. Een promoteam deelde zakjes autodrop uit in de binnenstad. En alle Bosschenaren kregen de mogelijkheid om het parkeren in deze garage eenmalig gratis te ervaren. Ook via outdoor reclame, advertenties en korte animaties op social media werd de boodschap ‘Hier begint het’ verspreid.

Meer weten?

Henriëtte Seriese

Henriëtte Seriese

Communicatieadviseur
Debbie van Leeuwen

Debbie van Leeuwen

Communicatieadviseur & copywriter