logo-gemeente-shertogenbosch
  • promotiecampagne fietsbeleid infographic

Promotiecampagne zorgt dat inwoners lekker fietsen

’s-Hertogenbosch moet een echte fietsstad worden! In 2009 formuleerde de gemeente de ambitie om het fietsgebruik te laten groeien van 33% naar 44%. In 2011 werd ’s-Hertogenbosch al terecht uitgeroepen tot Fietsstad van Nederland.

Om vervoer per fiets nog verder te stimuleren mocht CT de campagne ‘Lekker fietsen’ tot uitvoering brengen. Met diverse promotieacties, informatie over fietsroutes en fietsenstallingen en heldere voorlichting over het ambitieuze fietsbeleid van de gemeente zorgden we ervoor dat inwoners nu nog vaker de fiets pakken.

Facebook-actie ‘I like Lekker Fietsen’

Met de fotowedstrijd ‘I like Lekker Fietsen’ riepen we mensen op hun origineelste, gekste of stoerste fietsfoto te plaatsen en zo veel mogelijk likes op Facebook te verzamelen. Via een Facebook-app konden mensen hun foto uploaden of een stem uitbrengen. De leukste inzending won een gloednieuwe fiets.

De dag van de prijsuitreiking van de Facebook-actie stond tevens in het teken van de Brabantse Actiedag voor NUL Verkeersdoden. In heel Brabant waren acties georganiseerd om aandacht te vragen voor verkeersveiligheid. Ruim 60 acties werden aangemeld voor deze dag. De ‘I Like Lekker Fietsen’-wedstrijd werd uitgeroepen als winnaar van deze regio!

Infographic met fiets-weetjes

In een overzichtelijke infographic, geheel in campagnestijl, communiceerden we de belangrijkste fiets-weetjes van de gemeente ’s-Hertogenbosch.

Wist je bijvoorbeeld dat de gratis bewaakte fietsenstalling aan de Kerkstraat maar liefst 1.100 plaatsen heeft? En er in Den Bosch meer dan 150.000 fietsen zijn?

Animaties met speerpunten Bosch fietsbeleid

Hoe maak je gebruik van het fietsnetwerk? Waar mag je fietsen in de Bossche binnenstad (overal!)? Waar kun je gratis je fiets stallen? En hoe combineer je fietsen en de trein op een handige manier? Om dit op een aansprekende manier te vertellen ontwikkelde CT zes verschillende animaties, die de belangrijkste speerpunten uit het fietsbeleid ‘Lekker Fietsen’ samenvatten.

Naast de Nederlandstalige animaties maakten we ook versies met een Engelse voice-over, voor toeristen en delegaties vanuit het buitenland.

Meer weten?

Eefje Besselink

Eefje Besselink

Accountdirector & communicatieadviseur
Joyce Smeets

Joyce Smeets

Projectmanager