• Alphega apotheek wervingscampagne

Rebranding: 6.000 apotheken bedienen vanuit 1 recept!

In 2013 sloot Kring-apotheek zich aan bij het internationale netwerk van Alphega Pharmacy. Dit om optimaal te profiteren van de vele voordelen van dit netwerk, bestaande uit ruim 6.000 zelfstandige apotheken. Voor de Kring-apotheken in Nederland betekende dit niet alleen een nieuwe naam. Ook kwam er een omvangrijke rebrandingsoperatie om de hoek kijken.

Kring-apotheek werkte al jaren naar volle tevredenheid met Communicatie Team en was ervan overtuigd dat dit – gezien de complexiteit en korte doorlooptijd – écht een opdracht voor ons bureau was. Daarom legden ze met vertrouwen deze mooie uitdaging bij ons neer.

Doorvertaling internationale huisstijl

Voor een goede introductie naar de Nederlandse markt dachten we mee over de positionering van Alphega apotheek. Vanuit de speerpunten ‘Alle aandacht, makkelijk geregeld, echt goede zorg’ gaven we inhoud en vorm aan de externe communicatie over de nieuwe naam.

Leidend bij de rebranding was de – complexe – internationale huisstijl van Alphega apotheek. We vertaalden deze door in nieuwe informatiefolders, Point of Sale-materiaal, signing, advertenties, posters en het online magazine MyCare. Ook herschreven we de webteksten over diverse gezondheidsonderwerpen. Uiteraard SEO-proof, voor een nog betere online vindbaarheid.