Werv(el)ende opdracht voor Jumbo recruitment

Jumbo zoekt 27.000 nieuwe medewerkers. Een flinke opgave, maar wel één die aansluit op de torenhoge ambities van deze supermarktketen. Want Jumbo denkt groot en droomt groots: het bedrijf wil de grootste omnichannel foodspeler van Nederland worden, en daar heb je veel goede mensen voor nodig.

Onder de noemer ‘Daar gebeurt het’ startte Jumbo in 2018 een grootschalige wervingscampagne, met Jumbowerkt.nl als centraal middel. En bij CT mochten we aan de slag met verschillende middelen voor Jumbo’s recruitment marketing. Een werve(le)nde opdracht!

Een gezicht en verhaal

De wervingssite van Jumbo kreeg een flinke opfrisbeurt. En ook wij mochten aan de slag met content hiervoor. Want naast lezen waarom Jumbo nou zo’n mooi bedrijf is om voor te werken, wil je dat echte Jumbo DNA als geïnteresseerde natuurlijk ook zíen en beleven.
In 7 opnamedagen schoten we 37 korte jobclips. Daarin vertellen medewerkers in hun eigen woorden hoe zij het werken bij Jumbo ervaren: in de winkel, Jumbo Foodmarkt, Jumbo City, op het distributiecentrum en het hoofdkantoor.
Zo gaven we de vele verschillende functies binnen Jumbo een gezicht en verhaal. Naast Jumbowerkt.nl zet Jumbo de clips ook in via haar verschillende socialmediakanalen.

Werven binnen foodretail

‘Bedenk een campagne voor het werven van Winkel Management Trainees.’ Ook die opdracht lieten we ons geen twee keer zeggen! Deze vraag voor een offline campagne resulteerde in een mooie serie flyers – om uit te delen in alle winkels – en een online geanimeerde campagne.
Met producten als een raket-ijsje en basilicum maakten we een duidelijke koppeling naar foodretail. Logisch, want daar is Jumbo natuurlijk dag in dag uit mee bezig.

Social animatie voor ‘Generatie Z’

Ook leuke bijbanen zijn er volop bij Jumbo. Maar hoe bereik je jongeren tussen de 15 en 25 jaar nou het beste? Met de uitkomsten van het door ons uitgevoerde doelgroeponderzoek in het achterhoofd ontwikkelden we een activerende animatie met Snapchat-elementen. Dat moet deze ‘Generatie Z’ zeker aanspreken! De animatie was onderdeel van diverse betaalde campagnes op social media.

Meer van ons animeer-werk zien? Bekijk onze showreel

Out of home campagnes

Naast de vele (vooral) online middelen en uitingen, was ook out of home advertising onderdeel van het brede wervingspakket. Buitenreclame, die gericht was op de werving van medewerkers voor in de Jumbo Foodmarkt Utrecht, het E-fulfilmentcenter in Raalte, distributiecentrum in Veghel en in de winkels.

Meer weten?

Eefje Besselink

Eefje Besselink

Accountdirector & communicatieadviseur
Bente Verhoeven

Bente Verhoeven

Projectmananger
Niels Houwer

Niels Houwer

Concept & Creatie
Nady Egelmeers

Nady Egelmeers

Vormgever / Junior Concept