Tilburg University logo
  • wervingscampagne Tilburg University

Waarom laatstejaars scholieren voor Tilburg University kiezen

Een mooie wervingsopdracht die Tilburg University bij ons neerlegde. Het doel: de universiteit nadrukkelijker op de shortlist van 6-vwo scholieren in het wervingsgebied krijgen.

  • Doelgroeponderzoek

  • Concept

  • Fotografie

  • Ontwerp en opmaak

Succesvolle wervingscampagne: ‘Jouw toekomst, jouw keuze’

Met de slogan ‘Jouw toekomst, jouw keuze’ werden de open dagen van Tilburg University breed aangekondigd in het wervingsgebied. Op de dagen zelf werden eigen studenten ingezet als ‘keuzecoaches’, omdat scholieren veel waarde hechten aan direct contact met studenten. Deze enthousiaste studentencrew – te herkennen aan felgekleurde T-shirts met campagneteksten – haalde de scholieren van het station, loodste hen over de campus van de universiteit en door het programma. De bezoekers waren erg enthousiast over de persoonlijke benadering tijdens deze open dagen.

80 opleidingsfolders met bijzondere vouwwijze

Naast de open dagen oriënteren laatstejaars scholieren zich ook via andere kanalen op een toekomstige studie. Via het web worden studenten overspoeld met informatie. Tilburg University wilde hen op studiebeurzen juist iets concreets in handen geven. Daarom ontwikkelden we voor alle bachelor- en masteropleidingen een totaalconcept, bestaande uit ruim 80 opleidingsfolders. De bijzondere vouwwijze maakte deze een echte eye-catcher!

In iedere folder staan de studenten centraal. Zij delen hun ervaringen over de betreffende opleiding. Kort, wervend en inspirerend. Met als resultaat dat scholieren voor bijbehorende filmpjes, meer informatie en praktische zaken vaker de website van Tilburg University bezochten.

Meer weten?

Eefje Besselink

Eefje Besselink

Accountdirector & communicatieadviseur
Debbie van Leeuwen

Debbie van Leeuwen

Communicatieadviseur & copywriter